torsdag 1 maj 2014

Delirium vs Uglies.

Har insett att jag har påbörjat sjukt mycket serier utan att ha avslutat dem. Detta är väl egentligen inget nytt men faktum är att jag inte är jättesugen på alla de serier jag har påbörjat. Ett exempel på detta är Uglies av Scott Westerfeld. Istället har jag blivit mycket mer sugen på att läsa Delirium av Lauren Oliver som jag inte alls gillade när jag läste första boken... men känns som att dessa var ganska lika när jag läste dem.

Så nu undrar jag. Vad tycker ni som har läst båda? Vilken är bäst? Blir de bättre längre fram?



VS



Ett annat exempel är Wither av Lauren DeStefano. Inte speciellt sugen på den heller. Ska jag ge den ett försök ändå? Jag har lite beslutsångest just nu.

"So many books so little time.
"

10 kommentarer:

  1. Nu har jag bara läst Delirium, men älskade första boken. 2an var väldigt annorlunda så den gillade jag inte lika mycket, men många gillade den mer. 3an var nog mer lik 1an, men bäst i serien tyckte jag Delirium var så om du inte gillade den vet jag inte om det är värt att läsa vidare.

    SvaraRadera
  2. Delirium är ju en av mina favoritserier, men jag håller med Malin ovan. Den första boken är den bästa, så jag är rätt osäker på om du kommer att tycka om resten av serien. Jag känner nog lite samma sak för Uglies, den första boken är bäst, sedan blir serien sämre och sämre. Men jag vet inte..du kanske tycker precis tvärt om. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ge Delirium en ny chans. Ugles känner jag mig inte alls sugen längre.

      Radera
  3. Gillade inte Delirium, tyckte den var rätt trist och förutsägbar. Uglies älskar jag som serie, gillade tvåan bäst, inte superbra serie men mysig.

    Wither tyckte jag jättemycket om men tvåan var mycket sämre än ettan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, jag ska ge den en chans till. Dock är jag absolut inte sugen på Uglies längre.

      Ska testa andra delen i Wither.

      Radera
  4. Jag tyckte bättre om Pandemonium än Delirium, som jag inte tyckte var så jättebra! Tyckte det var lite mer fart i den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag tycker att den är ok.

      Radera
  5. Jag tyckte bra om Delirium och Uglies. Fortsättningen på Delirium var också ganska bra och sista delen med. När jag började läsa andra delen i Uglies så läste jag inte ens ut den. Vet inte om det beror på att den var dålig eller om det var fel tid att läsa den. Jag tycker nog att Deliriumtrilogin kanske är lite mer lovande än Uglies-serien, men jag har ju inte läst alla böcker i Uglies-serien så jag kan inte säga helt säkert. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä precis men jag har ingen lust att läsa Uglies längre... så satsar nog på Delirium.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...