lördag 31 maj 2014

Goodreads-grupp!

Efter mitt "panik-inlägg" igår så har jag startat en Goodreads-grupp nu.
Länk här: https://www.goodreads.com/group/show/136363-swe-ya-read-a-long

Denna grupp är till för svenska bokbloggare som också vill delta i en YA-read a long. Vi väljer varje månad ut ett tema genom att rösta och så läser vi och diskuterar boken vi valt under tiden i Goodreadsgruppen. Vi kan även köra ett videosamtal efter att alla har läst ut boken vi valt i slutet av månaden. (om intresse för detta finns)

Om det är någon som är intresserad av att avlasta mig som mod i gruppen får ni gärna hojta till!

Jag tänkte att vårt första tema skulle vara Cassandra Clare och att vi då ska läsa ikapp. För jag behöver verkligen komma ikapp med hennes böcker. Har ju både TMI och TID olästa. Och detta lite extra för att fira att sista boken i TMI nu är släppt!

Jag tänkte att vi kör igång nu den 1 juni! Skulle vara skitkul om vi alla bara kunde fangirla kring Cassandra Clare nu under juni.

Och för att underlätta lite så tycker jag att man får välja själv om man vill plocka upp där man slutade i serierna eller om man vill köra lite omläsningar. Detta får man välja själv men låt nu detta bara bli en stor EXPLOSION av Cassandra Clare-böcker!

NU KÖR VI!!!!

11 kommentarer:

  1. Det var ju ett perfekt tema. Började precis på Clockwork Angel i ett försök att läsa ikapp.

    Mari G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul!! Då passar ju detta dig perfekt.

      Radera
  2. Tummen upp! Låter jättekul :) Fråga: Måste man ha bokblogg för att få joina klubben?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det måste man inte. Men man måste ha ett Goodreads-konto så att man kan vara med i diskussionen!

      Radera
  3. Låter himla kul! Jag blir sugen på att hänga med. Har dock bara läst de två första böckerna i The Mortal Instruments-serien. Har trean, City of Glass hemma men har inte läst den än. Så jag ligger kanske ligger ännu mer efter? Vore skoj att hänga på i alla fall! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det som är så bra. Att i detta temat kan du hänga på var du än befinner dig. Själv börjar jag på Clockwork Prince. Du kan börja på vilken av serierna du vill. Läsa om, eller bara fortsätta så länge det är en Cassandra Clare-bok.

      Radera
  4. Det här låter jättekul! Tyvärr är jag inte så förtjust i TMI och TID har jag inte precis liggandes hemma, men nästa månad är jag gärna med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan vara med nästa månad om du vill.

      Radera
  5. Åh vad roligt! Har ingen bokblogg, iallafall ingen som jag skriver på för när jag försökte starta en för något år sen rann det ut i sanden rätt snabbt ;) Men har konto på goodreads iallafall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och av Cassandra Clare har jag bara läst första TMI-boken. Vad jag minns var jag inte jätteimponerad men är helt klart beredd att ge dem en ny chans med tanke på hur hajpade de är!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...