lördag 31 maj 2014

Månadsrapport: Maj

Canon EOS 1100D

(Surt sa räven om rabarberna ej med på bilden.)


Läst i maj 2014;
 
044. My life next door - Huntley Fitzpatrick
043. September Girls - Bennett Madison

042. Mörk ängel - Laini Taylor
041. The Walking Dead, vol 9. Det som inte dödar - Robert Kirkman (seriealbum)

040. Surt sa räven om rabarberna - Karin Brunk Holmqvist
039. Every day - David Levithan
038. Tango för vilsna själar - Lucy Dillon

037. Ett oemotståndligt begär - Meg Cabot

Totalt lästa böcker: 8
Antal böcker lästa på engelska: 3
Antal böcker lästa på svenska: 5

Bästa boken var: Tango för vilsna själar. Älskar Lucy Dillon!!

Sämsta boken var: Ett oemotståndligt begär av Meg Cabot och Surt sa räven om rabarberna av Karin Brunk Holmqvist. Ingen av de var jättedålig men det fanns bättre böcker den här månaden.

Månadens överraskning: Surt sa räven om rabarberna därför att jag tyckte mer om den än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag blev överraskad över att jag läste ut den överhuvudtaget och att jag inte ens tyckte att den var helt kass utan faktiskt helt okej. Dock var den ändå långt ifrån det bästa jag har läst.

Månadens besvikelse: Ett oemotståndligt begär av Meg Cabot. Jag trodde att jag skulle älska den men nej. Den var faktiskt inte speciellt bra. Fick bara en trea i betyg och det är väldigt lågt för att vara en Meg Cabotbok.

Böcker jag gav upp: Ingen.


Sammanfattning av månaden: Har varit väldigt upp och ner. Ena stunden har jag haft mycket läslust och så har jag läst ut en bok och så har läslusten varit puts väck. Sedan har den kommit tillbaka så väldigt mycket berg- och dalbana faktiskt. Men åtta böcker tycker jag ändå är helt okej!



Planerar att läsa i juni: Jag har ganska mycket planer för juni faktiskt. Dels min nystartade Read-a-long på Goodreads och sedan kommer jag ju att köra Månadens serie den här månaden. Så kommer nog att bli mycket slalomläsning denna månaden kan jag tänka mig. Kommer nog att bli en hel del Cassandra Clare också i och med Read-a-longen! Men det ska bli kul! :) Behöver verkligen ta tag i hennes böcker. Har många som står och väntar på att bli lästa i olästhyllan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har inte blivit några serier eller filmer den här månaden heller. :-(

2 kommentarer:

  1. Tango för vilsna själar ingår i min sommarläsning. Skall bli kul!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...