tisdag 20 maj 2014

Recension: Every day av David Levithan

Canon EOS 1100D

Titel: Every Day
Författare: David Levithan
Förlag: Knopf Books For Young Readers

Utgivningsår: 2012

Språk: Engelska

Antal sidor: 322
Rec-ex:
Nej

(Utläst den 11 maj 2014)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beskrivning från Goodreads:
  
Every day a different body. Every day a different life. Every day in love with the same girl.

There’s never any warning about where it will be or who it will be. A has made peace with that, even established guidelines by which to live: Never get too attached. Avoid being noticed. Do not interfere.

It’s all fine until the morning that A wakes up in the body of Justin and meets Justin’s girlfriend, Rhiannon. From that moment, the rules by which A has been living no longer apply. Because finally A has found someone he wants to be with—day in, day out, day after day.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

  

Handling:
Jag har velat läsa den här boken i evigheter och nu har jag äntligen fått läsa den.

Otroligt spännande koncept måste jag säga. Handlar om en person som byter kropp varje dag och en dag vaknar upp i en killes kropp och blir kär i dennes flickvän. Men att ha ett förhållande blir ju lite komplicerat då man byter kropp varje dag...

Spänning/Fart:

Tempot är inte jättesnabbt men det är intressant och det är svårt att lägga boken ifrån sig.

Karaktärer:
Jag ville så gärna att det skulle bli ett lyckligt slut. Spoiler: Tyvärr så blev det ju inte det och det gjorde att jag blev lite besviken i slutet. Skulle vilja ha en fortsättning där man får reda på vad som händer med A efter bokens slut.

Jag tycker också att denna bok är intressant för det finns mycket att diskutera kring den. Spelar det egentligen någon roll vem man blir kär i? Spelar det någon roll vilket kön personen har? Man får ju faktiskt aldrig reda på om "A" är en kille eller tjej. Det tycker jag är intressant!

Skrivsätt:
Jag gillar verkligen David Levithan. Finns nog inte en bok jag inte har gillat som han har skrivit. Han är definitivt en favoritförfattare.



Sammanfattning och betyg:
 
En mycket intressant bok med ett spännande koncept. Har nog inte läst någon bok med liknande handling och det är kul. Boken känns unik och det gillar jag. Spännande med nåt nytt.

Jag ger Every Day en femma i betyg.






2 kommentarer:

  1. Har denna på min att läsa-lista. Hoppas att jag gillar den lika mycket som du gjorde!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...