måndag 19 maj 2014

Recension: Tango för vilsna själar av Lucy Dillon

Canon EOS 1100D


Titel: Tango för vilsna själar

Författare: Lucy Dillon
Förlag: Forum

Utgivningsår: 2014

Språk: Svenska

Antal sidor: 512
Rec-ex:
Nej

(Utläst den 7 maj 2014)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Beskrivning från Goodreads:
  
Att dansa är som att dricka champagne utan att få baksmälla, har Lucy Dillon sagt. Och i Tango för vilsna själar tar hon med läsaren på kvällskurs i sällskapsdans.

När den före detta proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus, bestämmer hon sig för att starta en danskurs på orten. Dit kommer Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, där de inte längre vet vem som för vem. Lauren som drömmer om ett sagobröllop och den perfekta brudvalsen medan hennes blivande make Chris mest vill ha det hela överstökat. Och så Laurens föräldrar. De vill ju inte göra bort sig på festen, men mamma Bridget bär på en gnagande hemlighet som skulle kunna vända uppochned på deras lyckliga liv tillsammans.

Under Angelicas ledning lär sig paren steg för steg mer om sig själva och det som är viktigt i livet, och i tangons och salsans virvlar inser de att man aldrig kan dölja något för sin danspartner…

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

  

Handling:
Jag älskar Lucy Dillon. Jag gör verkligen det. Det här är den första boken hon skrev och den har äntligen blivit översatt till svenska.

Jag gillade den här, dock saknar jag hundarna i den här boken. Jag har ju verkligen gillat att hennes böcker alltid har haft hundar i dem i de andra böckerna.

Den här boken handlar om några olika par som börjar ta danslektioner och på så sätt lär känna både varandra och sig själva lite bättre.

Det är en ganska typisk feel-good och jag gillar den. Jag plöjde den på bara tre-fyra dagar och den är ju ändå över 500 sidor så det säger ju lite vad jag tyckte om den.

Spänning/Fart:

-


Karaktärer:
Jag gillade verkligen karaktärerna men jag måste säga att jag blev ganska irriterad på Katie ett flertal gånger. Spoilers:
Fattar inte att hon inte kunde uppskatta vad hon hade och jag tyckte så himla synd om Ross ibland. Han kämpade på där hemma medan hon fick göra karriär. Att ta hand om ungar hela dagarna kan verkligen vara tålamodskrävande så jag tyckte verkligen synd om honom när han inte fick den cred han förtjänade.

Och fy sjutton vad jag avskydde Greg, vilket svin!!! Joanna förtjänade så mycket bättre!
Och wow vad jag älskade slutet. Älskar att både Ross och Katie att hade tagit danslektioner i smyg. Så glad att de fick ett lyckligt slut!


Skrivsätt:
Älskar Lucy Dillons sätt att skriva. Hon bygger alltid upp en sådan mysig stämning och jag kände verkligen för karaktärerna i den här boken och ville veta hur det skulle gå för dem.



Sammanfattning och betyg:
 
En riktigt mysig bok som jag hade svårt att lägga ifrån mig i slutet. Ville verkligen veta hur det skulle gå för dem allihop. Saknade dock hundarna lite i denna men över lag en riktigt bra bok och jag älskar verkligen Lucy Dillon.

Blir en femma i betyg! Läs den här om du gillar feel-good.





4 kommentarer:

  1. Vad kul att du tyckte så mycket om den! Jag har den på plattan och ska spara den till sommaren i hängmattan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag du gör rätt i!

      Radera
  2. Den skall läsas framöver. Skall bli så spännande att se om man gillar den!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...