söndag 1 juni 2014

Månadens serie: Divergent av Veronica Roth

Canon EOS 1100D

Ny månad, nytt tema... då har det alltså äntligen blivit dags. Jag ska äntligen få avsluta Divergent och läsa Allegiant. Divergent var alltså den serie ni röstade fram att jag skulle läsa i juni.

Nu är det bara ett litet dilemma. Och det är det här med tiden. Jag är väldigt osäker på om jag kommer att kunna avsluta denna serie under juni då jag också har alla Cassandra Clareböcker att plöja nu under samma månad. Så det kan bli så att denna serie kanske inte kommer att bli utläst förrän i juli. Det får vi se. Men nu ligger den högt på prioriteringslistan iallafall.

Sedan är det också så att jag är väldigt osäker på huruvida jag ska läsa om serien från början eller inte. Skulle ni ha gjort det? Jag känner bara att jag blir lite stressad av omläsningar eftersom jag har så många helt olästa böcker som står och väntar i hyllorna. Böcker som aldrig har blivit lästa överhuvudtaget. Ska jag då lägga min knappa tid på böcker jag faktiskt redan har läst?
Men så har vi ju det lilla faktum att jag inte kommer ihåg en enda grej som hände i Insurgent... ja, ni förstår mitt problem.


8 kommentarer:

  1. Det är ju en svår fråga det där med omläsning och väldigt personligt hur man brukar göra. För min del så läser jag bara om början på en serie om jag har svårt att komma ihåg de tidigare böckerna, annars lägger jag inte tid på att läsa om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis nu så står jag i valet och kvalet om jag ska läsa om Divergent och insurgent eller bara Insurgent... hmmm

      Radera
  2. Förstår ditt dilemma! Jag känner samma sak med flera bokserier jag håller på med!
    En variant som kanske kan vara ett tips till dig är att istället för att läsa om första boken läsa en sammanfattning av den, kanske på Wikipedia eller någon annan sida som har en omfattande resumé av boken, kanske en mer detaljerad variant, så kan man påminnas om allt det där som man nästan eller helt glömt bort, och gå vidare till den bok i serien som man faktiskt inte läst och läsa den istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra ide, ska nog göra det!

      Radera
    2. Tänkte föreslå något liknande. Att skumma igenom boken lite snabbt. Inte göra en noga omläsning men ta en halvtimme och bara bläddra i boken och snabbläsa några sidor. Då väcks nog minnet till liv rätt snart igen :)

      Radera
    3. yes, ska prova det!

      Radera
  3. Jag har inte läst någon av böckerna än men har dem stående i bokhyllan. Ska ta tag i det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar de skarpt. Speciellt första.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...