lördag 21 juni 2014

Nedräkningen har börjat...

Då har det blivit dags. Jag har ju nämnt det på bloggen tidigare - men jag har ju velat ha en Läs-a-lot nu under sommaren. Jag har fått en vapendragare i Jenny
Tillsammans kommer vi därför nu att leda...

LÄS-A-LOT SOMMAREN 2014!!!!!!


Vad kommer att hända?
Vi kommer att ha temat: TBR-shame d.v.s skämsdelen av din att läsa-hög. Har du inte som jag läst Allegiant ännu? Passa på under Läs-a-lot:en! Passa på att läsa alla de där böckerna som du skäms över att du ännu inte har läst! Vi kan vara pinsamma tillsammans. Ta chansen!

Du sätter upp egna mål, hur många böcker du kommer att satsa på att hinna läsa, hur många sidor osv...

När kommer det att hända?
5-11 juli.

Hashtag:
#läsalotsommar2014

Hur gör jag för att medverka?
Du anmäler dig hos mig eller hos Jenny. Detta kan du göra redan nu. Men det kommer att komma fler uppdateringar kring detta lite närmare startdatumet. Så missar man att anmäla sig i detta inlägg så kommer det att komma iallafall en chans till. Jag accepterar dock endast anmälningar inom Sverige (mest för att jag tycker att svenska bokbloggare förtjänar en egen "Read-a-thon" men också pga det som står här nedan.)

Och sa jag att det kommer att bli tävlingsmöjligheter med roliga priser?

För det kommer det. Vi kommer att prova något som inte testats under någon Läs-a-lot tidigare. Vi kommer nämligen att annonsera ut spurttillfällen under Läs-a-lotens gång då det gäller att läsa så mycket som möjligt under en kort, begränsad tid. Med hjälp av sidantal får du poäng. Poäng som sedan kan förvandlas till ett spurtpris antingen hos mig eller hos Jenny. Men då gäller det att du hänger med och följer min och Jennys blogg och twitter. Jennys twitter är @knasentjej och mig hittar du på @nellon_xo så följ oss redan nu. Jag accepterar dock endast medverkande från svenska läsare p.g.a dyrt utlandsporto. Men mer om detta när det börjar närma sig på riktigt.

Låter detta skoj. Vad väntar du på? Anmäl dig redan nu till sommarens höjdpunkt LÄS-A-LOT:EN SOMMAREN 2014!!!

Nedräkningen har börjat...

48 kommentarer:

  1. Låter ju verkligen roligt! Jag är med! =D

    SvaraRadera
  2. Jag är med! Min TBR-lista måste verkligen minskas x)

    SvaraRadera
  3. Jag är meeeed!! Nu när du nämner Allegiant så kan jag inte annat än att skämmas lite själv, för jag har inte heller läst den X)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så pinsamt. Måste fixas snart! :)

      Radera
  4. Jag vill också hänga på! Har massor i mina högar att beta av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Kul att du är med.

      Radera
  5. Har mängder av olästa böcker att ta tag i så jag är med!!

    SvaraRadera
  6. Jag är jättegärna med. Ska börja rota igenom hyllorna för att se vilka böcker som ska få vara med mig och delta.

    SvaraRadera
  7. Det blir min första semestervecka så då ska jag väl hinna läsa lite. Jag är med:)

    SvaraRadera
  8. Jag är med! Ska bli roligt :)

    Mari G

    SvaraRadera
  9. Är väl med som jag brukar (när jag inte själv håller i det, då vore det lite pinsamt) och säger att jag deltar, men det får gå lite som det går. Jag har antingen seglingstävlingar, alternativt jobb (jag har inte bestämt mig än), den veckan så får se hur mycket det hinns med att läsas. Ska gå och kika på om jag har några böcker jag skäms över, haha. Kul tema! :)

    Fråga, kan spurtläsningarna hända när som på dygnet eller har ni någon marginal som ni själva följer? Får se om jag kan klämma in några spurter kanske :)

    SvaraRadera
  10. Förresten, jag förstår det där med frakten, men kan man inte delta i Läs-A-Lot utan att vara med i just tävlingen? Tänker på Andrea, som bor i Finland, men jag har inte hört med henne om hur vidare hon ska delta eller ej... tyckte bara det lät lite märkligt.

    SvaraRadera
  11. Vad är taggen förresten? För twitter menar jag. Förra sommaren hade vi #läsalot2013, till påsk hade vi #läsalotpåsk om jag minns rätt... Vad är årets tag, så jag vet hur jag ska använda mig av twitter? :D Tack^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hashtagen står i inlägget. Vi har alltid en hashtag, hade en då jag anordnade läs-a-loten i julas med.

      Ja, man kan väl vara med även om man ite kan va med och tävla, det gör man väl som man vill. Jag brukar dock vilja kunna vara med fullt ut om jag ska delta, men det kanske är olika.

      Spurterna kommer rimligtvis inte hända mitt i natten, men i övrigt kommer jag inte avslöja när de kommer.

      Radera
  12. Jag är med! Låter jättekul. :)

    SvaraRadera
  13. Trodde jag hade anmält mig. Tydligen inte. Vill vara med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, men nu är du anmäld.

      Radera
  14. Ok, nu anmäler jag mig. Om det är ok att jag tänker som så att jag läser recensionsexemplar som jag skäms för att jag inte läst tidigare :) Två böcker a ca 300 sidor får bli mitt mål :)

    SvaraRadera
  15. Jag vill absolut vara med =)

    http://nehliasbokhylla.blogspot.se/

    SvaraRadera
  16. Jag är med, på't ungefär. Drar till Skottland på onsdag och har allmänt svårt att sätta mig med datorn nuförtiden. Men lite ska jag väl läsa ändå :)

    SvaraRadera
  17. Jag är med! :)

    SvaraRadera
  18. Jag är för sen för tävlingsdelen men jag är gärna med i läsaloten ändå, om det är okej, och läser så mycket som är möjligt, blir kanske inte så mycket men jag tänkte göra ett försök. Om inte annat ta tag i de där böckerna som man skäms över att man inte läst. Har alldeles för många olästa böcker i bokhyllan hemma som jag borde ha läst vid det här laget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart går det bra. Synd att du inte kan vara med och tävla men kul att du är med i alla fall.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...