lördag 14 juni 2014

Recension: Clockwork Prince av Cassandra Clare

Canon EOS 1100D


Titel: Clockwork Prince

Författare: Cassandra Clare
Förlag: Walker Books

Utgivningsår: 2011

Språk: Engelska

Antal sidor: 496
Rec-ex:
Nej

(Utläst den 6 juni 2014)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beskrivning från Goodreads:
 
Love and lies can corrupt even the purest heart...

In the magical underworld of Victorian London, Tessa Gray finds her heart drawn more and more to Jem, while her longing for Will, despite his dark moods, continues to unsettle her. But something is changing in Will - the wall he has built around himself is crumbling. Could finding the Magister free Will from his secrets and give Tessa the answers to who she is and what she was born to do? As their search for the truth leads the three friends into peril, Tessa's heart is increasingly torn, especially when one of their own betrays them...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

  

Handling:
Har väntat länge med att läsa den här vilket mycket beror på att jag tycker att det är lite förvirrat att läsa typ varannan bok The Mortal Instruments och varannan The Infernal Devices. Men nu under Cassandra Clare-temat i min nybildade Read-a-long grupp på Goodreads så tyckte jag att det äntligen kunde vara dags.

Jag gillar den här serien mer och mer för varje bok och framför allt så gillar jag Will Herondale mer och mer. Och miljön - älskar den men det gjorde jag redan i första boken.

Spänning/Fart:
Gillar att det är spännande men att inte allt kommer fram på en gång, utan att det är lite "luskande".


Karaktärer:
Will Herondale oh yeah. Det handlar också mycket om vad Tessa egentligen är. Är hon en shadowhunter eller en demon eller stillborn? Jag gillar att spänningen dras ut på lite, vad är Tessa egentligen för någonting?


Spoiler: Nej jag är inget fan av Jem i den här boken. Jag är verkligen team Will. Blev inte så glad då Jem och Tessa förlovade sig.

Skrivsätt:
Jo, men att jag älskar Cassandra Clares humor och minnesvärda karaktärer är väl inget nytt?


Sammanfattning och betyg: 

Gillar The Infernal Devices mer och mer. Älskar miljön och karaktärerna.

Betyget blir fyra av fem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...