torsdag 19 juni 2014

Recension: Clockwork Princess av Cassandra Clare

Canon EOS 1100D


Titel: Clockwork Princess
Författare: Cassandra Clare
Förlag: Walker Books

Utgivningsår: 2013

Språk: Engelska

Antal sidor: 565
Rec-ex:
Nej

(Utläst den 14 juni 2014)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beskrivning från Goodreads:
 

Tessa Gray should be happy—aren't all brides happy? Yet as she prepares for her wedding, a net of shadows begins to tighten around the Shadowhunters of the London Institute. A new demon appears, one linked by blood and secrecy to Mortmain, the man who plans to use his army of pitiless automatons, the Infernal Devices, to destroy the Shadowhunters. Mortmain needs only one last item to complete his plan. He needs Tessa. And Jem and Will, the boys who lay equal claim to Tessa's heart, will do anything to save her.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

  

Handling:
Jag har äntligen avslutat en serie. Och jag måste säga att jag hamnade i en rejäl book hangover efter att jag avslutat den här boken.

Spänning/Fart:
Tyckte första halvan var lite seg och jag hann inte läsa så mycket som jag skulle ha velat p.g.a jobb. Sedan bestämde jag mig för att läsa ut den förra helgen och oj, vad bra sista halvan var. Jag sträckläste den och kunde inte lägga boken ifrån mig.


Karaktärer:
Måste säga att jag verkligen gillade Jem och Will i den här boken. Har inte gillat Jem så mycket tidigare men i denna - wow. Gillade verkligen scenerna med Will och Jem tillsammans.


Spoilers: Så Jem är en Silent Brother - wow! Och fy vad hemskt det var när alla trodde att han var död. Även om jag alltid varit team Will så var det verkligen heart breaking när Tessa fick reda på att Will hade dött.

Och jaaaa!! Ett lyckligt slut, var så glad! Och sedan kom epilogen. Wow!! Började nästan gråta. Så fint.


Skrivsätt:
Älskade slutet på den här serien. Så himla bra!! Tack Cassandra Clare!


Sammanfattning och betyg: 

Jag har inte fallit pladask för den här serien tidigare, men sista halvan av Clockwork Princess fixade biffen. Så jäkla bra. Jag kunde inte lägga boken ifrån förrän jag läst ut den.

Betyget för serien som helhet blir en stark fyra, men betyget för den här boken blir en klockren femma. Iallafall för andra halvan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...