måndag 21 juli 2014

Booktube-a-thon: Dag 7 + en sammanfattning

Då var Booktubeathon över för denna gång. Det har varit riktigt roligt. Dock hann jag ju inte riktigt med så många böcker som jag hade velat. Klarade inte heller alla de challenges jag hade satt upp till en början. Har haft annat för mig. Sedan så hade jag nog så här i efterhand kunnat välja lite kortare böcker. De böcker jag valde var ju ganska så tjocka så var ju kanske inte helt rimligt att jag skulle hinna med sju st då. Men, men det är sånt som händer.


Bild från mitt Instagram.


Hur gick det då i utmaningarna? Njaa, det gick ju sådär. Klarade inte av att läsa en bok med rött på omslaget, eller en bok i den genre man har läst minst av i år, klarade heller inte av läsa första och sista delen i en serie eller att läsa sju st böcker. Så är ju inte speciellt nöjd. Men om vi då ska gå vidare till det lite mer positiva så klarade jag av 2,5 utmaningar. De jag klarade var att 1. Läsa en bok med bilder i (Fyra dagar, fyra nätter) samt att läsa en bok någon annan har valt. (Fangirl) Läsa boken och se filmatiseringen kan jag halvt bocka av då jag läste boken jag valt till denna utmaning, men tyvärr inte hann med att titta på filmen. (Andra sommaren) Så totalt kan man ju säga att jag klarade 2,5 utmaningar.

Jag är ändå nöjd med resultatet. Jag gick in med inställningen att jag nog inte skulle klara alla mål och jag visste att jag nog inte skulle hinna med att läsa så mycket som jag tänkt under den här veckan så det gör inte så mycket. Huvudsaken är att jag hade kul och det hade jag verkligen. Extra roligt var att jag ändå fick läst många av de böcker jag länge velat läsa så det var ju jättebra och herregud vad jag älskade Fyra dagar, fyra nätter. Helt klart en ny favoritbok!! <3



Här är sista dagen i siffror!

Dag 7:
Antal sidor lästa idag: 112
Totalt antal sidor: 1352

Antal utlästa böcker: 3
Antal avklarade challenges: 2,5


Hur har det gått för er?

4 kommentarer:

  1. Är det inte lite rött i Levis skjorta på omslaget av Fangirl? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kan vara så. Lite osäker på om det kan gå för rött. Eller om det är typ mörkrosa...

      Radera
  2. Det gick ju riktigt bra för dig!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...