söndag 13 juli 2014

Booktube-a-thon!!!

Ok, så knappt hade Läs-a-lot sommar avslutats förrän det blivit dags för nästa läsmaraton. Jag har hört talas om Booktubeathon innan men har inte trott att man som svensk kan delta men tydligen så...

Därför tänkte jag ge detta en chans. Jag kommer dock inte att delta lika helhjärtat som i Läs-a-lot:en men jag tänker göra ett försök i alla fall. Jag har lite annat att stå i, men har ju ändå tänkt läsa mycket under semestern så varför inte liksom. Men som sagt jag tänker inte låta läsningen hindra mig från att göra andra roliga saker under ledigheten.

Men här är i alla fall böckerna jag tänkt att läsa. Eller rättare sagt, försöka att läsa. Jag har försökt att få med alla challenges som fanns när jag valde dessa böcker. Så här har vi min tbr-pile:




Canon EOS 1100D


Tid att dö (En bok från den genre jag har läst minst av i år. Jag valde deckare/thrillers)
Systrar i jeans: Andra sommaren (Läs en bok + se en filmatisering. Jag har sett och snart läst första boken men skulle gärna se andra filmen också. )
If I stay + Where she went (Läs första och sista boken i en serie. Jag valde denna duologi. Jag hoppas hinna läsa båda.)
Fyra dagar, fyra nätter (Läs en bok med bilder i. Denna har lite bilder + att jag velat läsa den jättelänge.)
Allt och lite till (Välj en bok med färgen röd på omslaget. Hela ryggen och baksidan är röd!)
Fangirl (En bok någon annan har valt! Åååååå, så pepp på denna. Tack till er som valde den åt mig på Twitter. Den passar ju också bra då vi har Rainbow Rowell-tema på Goodreads.)
SJU BÖCKER. Kan bli tufft, men ja hinner jag så hinner jag.

Ifall du inte fattar vad jag pratar om, kolla den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=8m62lggbhBI

8 kommentarer:

  1. Snygg bokhög. Den ser spännande ut. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Valde bara böcker jag är toksugen på att läsa så att det inte ska kännas så betungande.

      Radera
  2. Jag tänker också vara med. Fast jag inte har någon booktube. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju inte jag heller. Jag är ju ingen riktig Booktuber. Men kul att man kan va med ändå.

      Radera
  3. Är apsugen på att va mä oxå och funderar så det knakar på vilka böcker jag ska välja :)
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. De där ser ju trevliga ut. Vore kul att delta, men jag tror inte jag hinner med. Läser just nu senaste boken av Elizabeth George, en klump på över 700 sidor, så jag har att göra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, du får kämpa på med din klump! :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...