lördag 5 juli 2014

Läs-a-lot sommar 2014. Dag 1.

Bild från mitt Instagram


Hallå alla! Då var vi igång. Hoppas det går bra för er! Själv har jag fått läst 200 sidor prick idag och jag känner mig riktigt nöjd. Dock så blir det inget videoinlägg under dag 1 eftersom jag har åkt bil i 8 tim och känner mig rätt lagom mör. Men som sagt 200 sidor är jag oerhört nöjd med.

Jag kom även på att jag inte har satt några personliga mål. Mina mål får under denna Läs-a-lot bli dessa:

* Läsa minst 150 sid varje dag.
* Avsluta 1 serie.
* Läsa ut minst tre böcker

Vi har även haft en lässpurt idag och som jag tweetade ut så är det alltså i detta inlägg som ni rapporterar in hur många sidor ni fick läst. Ni behöver inte själva hålla reda på poängen utan det räcker om ni skriver hur många sidor ni läst så omvandlar jag det till poäng. Men som poängsystemet visar så krävs det att man kommer upp i minst 50 sidor för att få några poäng.

Förtydligande av poängsystemet:

50 lästa sid = 1 poäng
75 lästa sid = 2 poäng
100 lästa sid = 3 poäng

Läser man över 100 sidor är det 1 ny poäng för varje 25 antal sidor som gäller...
125 lästa sid = 4 poäng
150 lästa sidor = 5 poäng
Osv...

Mina resultat under dag 1:
Totalt lästa sidor: 200
Antal spurtpoäng: 2 p (94 lästa sidor)


10 kommentarer:

  1. Läste 77 sidor under spurten.

    SvaraRadera
  2. Min lässpurt idag: 113 sidor

    SvaraRadera
  3. Idag så läste jag 73 sidor under spurten.. önskar verkligen jag sett tweetet någon minut tidigare xd

    SvaraRadera
  4. Jag läste 31 sidor under spurten, jag upptäckte den lite sent. Totalt blev det 184 sidor, kanske blir det några till nu innan jag somnar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det totala sidantalet var ju riktigt bra! Hoppas du upptäcker nästa spurt i tid. Lycka till!

      Radera
  5. Jag skriver in mina sidor även om det inte blir några poäng, 48 sidor blev lästa.

    Mari Gadell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kämpar på riktigt bra ändå!

      Radera
  6. Blev bara 32 sidor igår. Men idag ska jag läsa mer.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du medverkar iallafall. Kämpa på!

      Radera
  7. Missade 15 minuter men hann i alla fall läsa precis 50 sidor =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...