onsdag 23 juli 2014

Liveshow?

Hallå alla underbara läsare!
Under mitt, Bellas och Jennys bokbabbel häromdagen så kom frågan om en liveshow upp.
Vi har alla sett liveshower på Youtube med olika booktubers och tyckte därför att det kunde vara en kul grej att föra över även till Sverige.

Förklaring av liveshow:
 
Liveshow är alltså att man är en liten grupp på runt 5-6 personer  som har ett samtal på Google Hangout. Samtalet kan kretsa kring en bok (typ boksamtal) eller vara mer random. De som tittar på showen när den sker kan ställa frågor och kommentera det som sägs i en chatt som ligger uppe i en sidopanel på Google Hangout. Man kan även titta på samtalet i efterhand om vi som varit med väljer att lägga upp det på Youtube.

Så nu är vår fråga till alla er andra, är det något som ni är intresserade av att vara med på? Tror ni att detta skulle kunna fungera även i Sverige?



7 kommentarer:

  1. Jag skulle vara intresserad av en liveshow. Även om man känner att man inte har tid att vara delaktig i samtalet så kan man ju iaf kika in lite snabbt och hälsa på eller ställa en fråga. Så det tycker jag låter som en rolig idé! :D

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter super!!! Ska skaffa ny dator snart som har en fungerande mikrofon (kan va bra att ha, haha), och då är jag gärna med ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yay Pia! Ja fungerande mikrofon är nog bra!

      Radera
  3. Det låter som att vi får lite respons på detta. Jag har två kommentarer hittills som är positiva till detta. :)

    Vi får se vad Bella får för respons.

    SvaraRadera
  4. Kul idé! Skulle lätt gå hem här också tror jag :)

    SvaraRadera
  5. Skulle tycka de vore kul om ni gjorde det! Jag skulle titta på det :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...