tisdag 1 juli 2014

Månadsrapport: Juni

Canon EOS 1100D


Läst i juni 2014; 
051. Om jag kunde drömma: Graphic novel vol. 2 - Stephenie Meyer (seriealbum)
050. Om jag kunde drömma: Graphic novel vol. 1 - Stephenie Meyer (seriealbum)
049. Animal Farm - George Orwell
048. Nya kontakter - Sophie Kinsella
(Freddie Mercury: Den definitiva biografin - Lesley Ann-Jones) Gav upp

047. Obsidian - Jennifer L. Armentrout
046. Clockwork Princess - Cassandra Clare
045. Clockwork Prince - Cassandra Clare


 
Totalt lästa böcker: 7
Antal böcker lästa på engelska: 4
Antal böcker lästa på svenska: 3

Bästa boken var: Det står mellan Clockwork Princess och Nya kontakter som båda verkligen var jättebra!

Sämsta boken var: Freddie Mercurybiografin. Hade förväntat mig så himla mycket mer av den. Men den var inte alls som jag hade förväntat mig och därför gav jag upp den. Det var inte en sådan typ av biografi jag var ute efter.

Månadens överraskning: Twilightseriealbumen. Tyckte faktiskt om dem mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Gillade verkligen tecknarstilen.

Månadens besvikelse:
Får svara Freddie Mercurybiografin här med. Blev väldigt besviken på sättet den var skriven.

Böcker jag gav upp: Freddie Mercury: Den definitiva biografin.

Sammanfattning av månaden: Har haft sjukt mycket att göra på jobbet nu under juni så har inte alls hunnit med att läsa så mycket som jag skulle ha velat. Är inte alls nöjd med att det bara blev sju lästa böcker den här månaden, men jag är väldigt glad att jag tack vare min Read-a-long på Goodreads faktiskt äntligen lyckades avsluta The Infernal Devices. Jag har heller inte lyckats alls med Månadens serie den här månaden. Läste aldrig om Divergent och har bara kommit knappt halvvägs i Insurgent så nej, big fail där. Men ska ändå försöka att läsa klart serien och spela in en video när jag är klar. Tror dock att jag sparar Allegiant till Läs-a-lot:en.


Planerar att läsa i juli: I juli är det dags för Läs-a-loten samt en ny Read-a-long på Goodreads. Besök min sida här. Dessutom blir det nog en Stack of five också.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har inte blivit några serier eller filmer den här månaden heller :-( 

Måste verkligen bättra mig på den här punkten.



4 kommentarer:

  1. Sju böcker är väl ett riktigt bra resultat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, är inte helt nöjd.

      Radera
  2. Blev två Cassandra Clare böcker för mig med, Clockwork Angel och Clockwork Prince, ska ta tag i Princess denna månad tror jag.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...