fredag 18 juli 2014

Recension: Scarlet av Marissa Meyer

Canon EOS 1100D

Titel: Scarlet
Författare: Marissa Meyer
Förlag: Puffin
Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 277

(Utläst den 11 juli 2014)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads 
This is not the fairytale you remember.

But it’s one you won’t forget.


Scarlet Benoit’s grandmother is missing. The police have closed her case. The only person Scarlet can turn to is Wolf, a street fighter she does not trust, but they are drawn to each other.

Meanwhile, in New Beijing, Cinder will become the Commonwealth’s most wanted fugitive – when she breaks out of prison to stay one step ahead of vicious Queen Levana.

As Scarlet and Wolf expose one mystery, they encounter Cinder and a new one unravels. Together they must challenge the evil queen, who will stop at nothing to make Prince Kai her husband, her king, her prisoner ...

 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina kommentarer om:
 

Handling:
Kan börja med att säga att jag blev besviken på den här. Tyckte inte alls att den var lika bra som Cinder. Här får man ju följa Scarlet istället och hennes storyline som är en re-telling på Rödluvan. Men tyvärr så fastnade jag inte alls lika mycket för henne. Tyckte att det var mycket intressantare att läsa om Cinder.

Spänning/Fart:
Ganska trögt till en början, kom in i boken lite mer mot mitten.

Karaktärer:

Njae, fick inte in feelingen alls i den här boken förrän mot slutet. Jag gillade dock att läsa bitarna med Wolf. Satt och undrade länge om han var ond eller god egentligen, så ja jag gillade att läsa om honom och Scarlet men var inte så intresserad av att läsa om bara Scarlet. Då tyckte jag att kapitlen med Cinder var mycket mer intressanta och det var ju lite tråkigt eftersom boken handlar mest om Scarlet.

Skrivsätt: 

Jag gillar fortfarande The Lunar Chronicles och Marissa Meyer, men tyvätt levde inte den här boken upp till förväntningarna.

Sammanfattning och betyg:
Inte så förtjust i den här boken. Tyckte bitvis att den var ganska tråkig och jag fastnade inte alls så för världen som jag gjorde när jag först läste Cinder. Så nej, blev en ganska stor besvikelse för mig. Men det är ju min åsikt! Finns säkert de som gillar den här jättemycket, men tyvärr gjorde inte jag det.

Betyget blir en väldigt svag trea, för jag gillade fortfarande att läsa om Cinder och jag fastnade i alla fall lite för Wolf, men nä Scarlet är ingen favoritkaraktär.








1 kommentar:

  1. Kan trösta dig med att Scarlet knappt är med alls i trean Cress. Riktigt bra bok med fokus på Cress och Cinder.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...