fredag 4 juli 2014

2 x twitterrecensioner

Här kommer några twitterrecensioner på några nyligen utlästa böcker.


Animal Farm - George Orwell
(Utläst 22 juni 2014)

"Har varit sugen på att läsa denna klassiker länge. Ända sedan jag läste 1984 och verkligen gillade den. Animal Farm var ganska bra den med dock inte riktigt lika bra som 1984. Ett stort plus är att den är så tunn och därför gick fort att läsa. Man kan behöva lite tunna böcker att läsa ibland. Gillar att läsa lite satir också, väldigt annorlunda och kul idé att jämföra Stalin-eran med en djurfarm!"
Betyg: 4/5 tassar





Om jag kunde drömma: Graphic Novel vol. 1+2 - Stephenie Meyer
(Utläst 29 och 30 juni 2014)
"Köpte dessa på den gigantiska bokrean. Recenserar de tillsammans eftersom jag inte har så jättemycket att säga. Jag har inte varit så sugen på Twilightseriealbumnen innan, men då de endast kostade 25:-/styck så tyckte jag absolut att det kunde vara värt det. Blev förvånad över hur mycket jag gillade tecknarstilen. Blev som en blandning av boken och filmen."
Betyg: 4/5 tassar







2 kommentarer:

  1. Tycker att Animal Farm är lysande och den innehåller ett av mina favoritcitat som jag häver ur mig när så passar: Alla är jämlika, men vissa är mer jämlika än andra.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...