torsdag 14 augusti 2014

Lässvacka.

Har hamnat i en fruktansvärd lässvacka just nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att komma ur den. Jag läser Allt och lite till av Sarah Dessen men är så sjukt otaggad på den. Kan inte koncentrera mig när jag läser och vill bara läsa någonting annat nu.

Hur brukar ni göra när ni har noll lust att läsa den bok ni för tillfället påbörjat?


Jag har en del böcker jag borde läsa men är för tillfället sjukt opepp överhuvudtaget. Sitter och tittar på booktubers och känner att åååh, jag vill också läsa, men sedan när jag väl plockar upp en bok så kan jag bara inte koncentrera mig och det slutar med att jag slötittar på tv istället.

Ge mig gärna tips på vad ni brukar läsa när ni hamnat i lässvacka. Ni som har koll på ungefär vilka böcker jag har i olästhyllan får gärna tipsa mig om vad jag ska ge mig på härnäst.

10 kommentarer:

  1. Ibland har man svackor. Ibland går de över av sig själva. Ibland hjälper det att vänta. Ibland hjälper det att tvinga sig själv. (Typ att man säger nu måste jag sitta i en halvtimme med boken.) För mig kan det hjälpa att läsa någon spännande och händelserik och lättläst bok, typ någon deckare eller så. Lycka till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, långt ifrån den första svackan jag haft och lär få fler.
      Jag provade nu att lägga undan boken jag höll på med. Får göra ett nytt försök med den nästa sommar.

      Radera
  2. Har lite av en svacka också så jag försöker skippa all press och bara läsa något lättsamt. Jag läser Den som törstar av Kristina Appelqvist, men mest av allt bär jag omkring på boken när jag förflyttar mig här hemma. Men den finns där om jag blir sugen. ��

    SvaraRadera
  3. Jag brukar helt enkelt börja på en annan bok i stället för att tvinga mig att läsa något jag inte känner för. Oftast någon deckare för de brukar jag tycka gå lättare att läsa. Annars så får du väl ta de lite lugnt ett tag så kommer nog lässuget tillbaka!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är sugen på att läsa. Bara inte den bok jag höll på med. Jag har märkt att om man läser samma genre för länge så blir det väldigt tjatigt och det är lätt att hamna i en svacka. Så provar nu att bryta av det helt med en helt annan bok.

      Radera
  4. Jag brukar släppa alla böcker som känns som måsten när jag är i en svacka och plocka upp det jag känner för. Oavsett om det innebär att läsa en bok jag aldrig läst förut men är väldigt sugen på eller plocka ut en favorit ur hyllan att läsa igen. Ibland tar jag böcker jag gillar och läser bara mina favoritpartier ur dem. Brukar tänka att huvudsaken är ju att jag läser :) Men stressa inte, du kommer snart tillbaka ska du se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna Maja. Jag hoppas det. Jag provade precis det du just sa. Jag provar att plocka upp en helt annan bok. :)

      Radera
  5. Antingen så bara låter jag det vara, släpper boken jag håller på med och ja, slutar läsa tills jag känner att lusten är tillbaka. Annars så gör jag som ovanstående och plockar upp en bok som jag är sugen på, kan vara någon lättläst, en gammal favorit (ex. en lätt contemporary eller Harry Potter)! Hoppas det går över snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag hoppas det går över snart!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...