söndag 3 augusti 2014

Liten allmän uppdatering: Bea Uusma, Divergent, lässtatus, Island osv...

Hallå alla! Idag tänkte jag bara göra ett sådant där litet allmänt inlägg om vad som händer just nu. Vad jag läser och så vidare...

Idag är det sista dagen innan jag börjar jobba igen så jag passar på att njuta lite extra. Tog en långpromenad med hunden nyss men herregud, vad varmt det är. Smälter bort och lägenheten jag bor i är så varm så man dör ju lite. Någon mer som vaknade av åskan i natt förresten? Vaknade av att det blixtrade och smällde på samma gång. Fy farao vad rädd jag blev. Vaknade av att jag skrek till eftersom jag är ganska rädd för åska.

Men nog om det, nu till lite annat. 



1. Jag kan börja med att berätta att min idol, Bea Uusma sommarpratade idag. Åh, vad jag älskar henne. Speciellt så älskade jag hennes svar på att folk hade tyckt att hon var en dålig mamma när hon lämnade sina barn för att åka till Nordpolen och forska mer kring Andréexpeditionen. Hon höll inte med eftersom barnen var hos sin pappa och de tog exakt lika mycket ansvar och vab-dagar så om hon ville åka bort i tre månader så var det inga problem. "Var ju inte som att jag satte de på barnhem. De fick vara hos sin pappa." 
BRA DÄR!

2. Just nu håller jag på läsa The Guard av Kiera Cass. En av novellerna till The Selection-trilogin. Här får man läsa ur Aspens POV. Helt okej, dock är jag inte lika intresserad av att läsa om honom som jag är av att läsa om Maxon.

3. Nu är jag tillbaka efter min lässvacka som jag drabbades av direkt efter att jag kom hem från Island. Jag försökte att plocka upp både Panic av Lauren Oliver och Allt och lite till av Sarah Dessen, men kunde bara inte koncentrera mig. Alltså jag vet inte vad det är, men jag och Lauren Oliver går inte ihop. Drabbades av en sådan extrem lässvacka när jag försökte att läsa Panic. Fick lägga undan den eftersom jag tappade all lust att läsa. Nu läser jag lite smånoveller samt fortsätter med Systrar i jeans för att återhämta mig från svackan. Och på tal om Island. Om det är någon som vill se bilder därifrån, så hojta till; så kan jag lägga upp lite bilder.

4. Jag såg Divergent-filmen häromdagen. Men alltså, jag tyckte inte att den var så bra. Jag tyckte att den var bra till en början, men sedan jag vet inte... jag tappade intresset. Var det bara jag? Älskade ju boken, men hade väldigt höga förväntningar på filmen. Men tyckte bara det blev tjatigt med Tris's alla tester. Äsch, jag vet inte. Tyckte bara att det fungerade bättre i bokform.

Blev ett väldigt babbligt inlägg. Sorry för det.
Hade bara lite att ventilera.


8 kommentarer:

  1. Jag tyckte också att Divergent var bättre som bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att jag inte är ensam om att tycka det! :)

      Radera
  2. Angående punkt 4. Jag gillade filmen, såklart att boken var bättre. MEN det som störde mig mest var att de valt skådespelare som såg precis likadana ut. Supersvårt att hålla isär Peter, Edward och (...han som ska få gaffeln i ögat men som inte får det i filmen (detta finns som bortklippt scen).

    SvaraRadera
  3. Spännande att du säger det. För jag har sett filmen Divergent och ska snart börja på boken och är lite rädd för att jag inte ska gilla boken eftersom jag fullkomligt älskade filmen. Men om du säger att den fungerade till och med bättre i bokform, ja då har jag ju inget att oroa mig för längre :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog inte nåt att oroa dig för!

      Radera
  4. Måste bara instämma i hur bra Bea Uusmas sommarprat var! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du lyssnade också? Vad kul! :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...