söndag 31 augusti 2014

Månadsrapport: Augusti

iPad mini

 (The Prince and The Guard läste jag på letton, så de är inte med på bilden.)


Läst i augusti 2014; 
072. The Murder Complex - Lindsay Cummings
071. Saga volume 2 - Brian K. Vaughan & Fiona Staples (seriealbum)
070. Shadow and bone - Leigh Burdugo
069. We were liars - E. Lockheart

068. Drama - Raina Telgemeier (seriealbum)
067. Systrar i jeans: Fjärde sommaren - Ann Brashares
066. The Prince - Kiera Cass

065. The Guard - Kiera Cass
064. Systrar i jeans: Tredje sommaren - Ann Brashares  


 
Totalt lästa böcker: 9
Antal böcker lästa på engelska: 7
Antal böcker lästa på svenska: 2

Bästa boken var: We were liars av E.Lockheart. Älskade verkligen den och den gav mig också läslusten tillbaka.

Sämsta boken var: Tyvärr Shadow and bone, men det var för att jag aldrig kom in i den. Ska ge den en ny chans en annan gång.

Månadens överraskning: The Murder Complex av Lindsay Cummings. Gillade den väldigt mycket.

Månadens besvikelse:
Shadow and bone av Leigh Burdugo. Som sagt så hade jag svårt att koncentrera mig när jag försökte läsa den så kom aldrig in i den.

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: En väldigt seg månad. Har börjat jobba igen så har inte haft så mycket tid att läsa. Har bara varit så himla trött hela tiden. Men är ändå nöjd med antalet böcker jag fick läst. Men att många av dem var seriealbum eller noveller kan vi ju prata tyst om. Schhh!

Planerar att läsa i september: Hann inte med månadens Stack of five-bok så den är prio 1 nu under september. Har redan satt tänderna i den och hoppas att jag kommer att gilla den. I övrigt så vet jag inte riktigt vad jag kommer att läsa den här månaden. Det får nog tiden utvisa denna gång.

Känner att jag inte vet riktigt hur jag ska lägga upp det här med teman längre. Har ju varierat mig lite från att köra vanliga teman till att börja med Stack of five och månadens serie istället. Vad tycker ni? Ska jag fortsätta att variera eller ska jag hålla mig en typ av tema varje månad och i så fall vilket? Skulle älska att få lite feedback.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här under listar jag de filmer och tv-serier som jag sett på lite extra under månaden.

Tv-serier:
 

Min besatthet för Suits fortsatte även denna månad. Buuu att säsongen nu är slut. Det där slutet, aaaaaaah!!!! So you think you can dance är något jag följer varje sommar. Älskar det!






Filmer:
Har sett två riktigt bra filmer denna månad och det är How to train your dragon och The fault in our stars. Älskade båda två. The fault in our stars har jag recenserat här på bloggen. Scrolla ner lite så hittar du den. 





6 kommentarer:

  1. "Suits" är faktiskt oväntat bra! Fastnade för den på Netflix såhär i efterhand med sambon! :D Angående rubriken till inlägget - antar att det ska stå augusti?! (; (: Det känns som om augusti bjudit på bra filmer/serier och böcker! (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh äntligen någon jag kan fangirla om Suits med. Älskar den serien så mycket och tyckt det varit så tråkigt att inte ha någon att diskutera den med förutom sambon.

      Självklart att det ska stå augusti. Oops.

      Radera
  2. har funderat på att kika på Suits. Är serien sevärd?

    SvaraRadera
  3. How to train your Dragon är verkligen är bra film! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...