lördag 16 augusti 2014

Recension: Where she went av Gayle Forman

iPad mini


Titel: Where she went
Författare: Gayle Forman
Serie: If I stay #2
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 264
Rec-ex: Nej

(Utläst den 23 juli 2014)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
It's been three years since the devastating accident . . . three years since Mia walked out of Adam's life forever. Now living on opposite coasts, Mia is Juilliard's rising star and Adam is LA tabloid fodder, thanks to his new rock star status and celebrity girlfriend. When Adam gets stuck in New York by himself, chance brings the couple together again, for one last night. As they explore the city that has become Mia's home, Adam and Mia revisit the past and open their hearts to the future - and each other.

Told from Adam's point of view in the spare, lyrical prose that defined If I Stay, Where She Went explores the devastation of grief, the promise of new hope, and the flame of rekindled romance.

 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina kommentarer om:
 

Handling:

Blir ingen jättelång recension på den här då jag inte har så jättemycket att säga egentligen. Men detta är alltså fortsättningen på If I stay. Från början visste jag inte ens att det fanns en fortsättning, men jag blev glad när jag fick veta det eftersom jag tyckte att If I stay slutade väldigt abrubt. Så ja, jag tyckte nog att det behövdes en fortsättning.

Dock blev jag lite besviken på att Where she went utspelar sig 3 år efter olyckan. Jag hade hoppats på att den skulle ta vid där If I stay slutade, men så är alltså inte fallet. Jag blev även lite förvirrad av att Where she went är skriven ur Adams POV.


Spänning/Fart:
Ganska långsamt tempo. Tyckte den bitvis var lite seg faktiskt.


Karaktärer:

Blev ganska irriterad på Mia i den här boken. Tycker det är väldigt egoistiskt att bara göra slut och lämna någon sådär när hennes pojkvän har suttit och vakat över henne och inte vetat om hon överhuvudtaget ska överleva. Så nja, Mia är väl ingen favoritkaraktär direkt.


Skrivsätt: 

Vet inte riktigt vad jag tycker om Gayle Formans skrivsätt. Har väl inte tyckt att den här serien har varit det bästa jag har läst.



Sammanfattning och betyg:
Svårt att sätta betyg på den här faktiskt. Störde mig en hel del på Mia. Därför blir det inget superhögt betyg. Dock gillade jag slutet, det var fint. Därför blir det en stark trea till Where she went. Inget superbetyg alltså, men ändå helt okej.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...