tisdag 9 september 2014

2 x twitterrecensioner.

Här kommer två twitterrecensioner på två nyligen utlästa böcker.


Saga volume 2 - Brian K. Vaughan & Fiona Staples
(Utläst 23 augusti 2014)
"Volym 2 i Saga. Älskar de här seriealbumen fortfarande. Så himla bra! Har du inte läst dem, gör det! Det är skruvat och galet men så jäkla bra!!"
Betyg:
5/5 tassar







Shadow and bone - Leigh Burdugo
(Utläst 21 augusti 2014)
"En väldigt hypad bok som tyvärr inte föll mig i smaken alls. Dock är jag osäker på om det berodde på att jag var så okoncentrerad när jag läste den. Läste hela, men har noll koll på vad den egentligen handlade om. Satt och tänkte på annat."
Betyg:
3/5 tassar







Någon mer som varit med om att ni läst en hel bok men istället för att ha sugits in i handlingen suttit och funderat på vad ni ska äta till middag och vips, så var boken slut? Det var vad som hände mig med Shadow and bone. Jag kan inte för mitt liv komma på vad som hände, jag hängde med någorlunda första tredjedelen men sedan vandrade tankarna i väg och jag har ingen aning om vad som hände.


När det blir så här brukar ni ge boken en ny chans eller brukar ni ge upp? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Känner mig inte så sugen på serien längre.

10 kommentarer:

  1. Det har hänt mig att jag försvunnit in i andra tankar när jag läst en bok. Jag tycker det är svårt att avgöra om det beror på boken eller på en själv. I vilket fall skulle jag nog prova nästa del i serien och se om det är likadant, i så fall skulle jag inte läsa vidare! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättesvårt att veta.

      Problemet är att jag inte vill läsa nästa del i serien eftersom jag inte vet vad som hände i första. Verkligen noll koll. Men har väl ingen jättelust att läsa om den.

      Radera
  2. Hej, jag har taggat dig i min blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har blivit taggad att göra denna redan men väljer att avstå, så snälla tagga mig inte igen.

      Radera
  3. Oftast läser jag nog inte klart boken. Det finns så många bra böcker som kräver min tid istället. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller jag absolut med om.

      Radera
  4. Jag skulle säga att en riktigt bra bok inte får mina tankar att flyta iväg och är man ändå inte sugen på att läsa resterande böcker eller inte är sugen på att läsa om den första så skulle jag nog ägna tiden till böcker jag verkligen vill läsa, finns ju trots allt ganska många :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det ju. Är väl bara rädd att jag ska gå miste om nåt... men sedan har ju aldrig fantasy varit nåt för mig.

      Radera
  5. Svar: Vad bra att jag kunde göra din dag lite bättre! :D Hahah, du borde skaffa en Wreck This Journal så att du kan gå ut med den tillsammans med din hund!^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gjort haha... så snart så.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...