lördag 20 september 2014

Bokbloggsjerka 19-22 september.

Tänkte det var dags att återinföra en gammal god vän här på bloggen. Nämligen jerkan! Har faktiskt saknat den.

Klicka på bokbloggsjerka om du är ny på min blogg och inte vet vad en jerka är för någonting. Inte alltid så lätt att veta vad alla konstiga ord betyder...

Här är i alla fall helgens långhelgsfråga:


Finns det något särskilt du brukar haja till över när du läser en bok? (OBS! Fri tolkning: det vill säga skriv det första som du kommer att tänka på oavsett vad det handlar om. Det finns inga svar som är rätt eller fel.)

Någonting som jag brukar haja till över i böcker är om några speciella platser som jag känner igen eller varit på nämns. Det är väl typ det. Jag brukar nog inte haja till så mycket i övrigt. Men om författaren nämner en plats som jag kanske nyligen besökt eller t.o.m bott på då brukar jag haja till och se den platsen extra tydligt framför mig.

8 kommentarer:

  1. Visst är det lite speciellt när man känner igen sig :)

    SvaraRadera
  2. jag letar efter böcker där jag känner igen mej :)

    SvaraRadera
  3. Ja visst hajar man till när man känner igen platser man varit på.

    SvaraRadera
  4. Samma här! Jag hade precis vart i Amsterdam då jag läste The Fault in our Stars och sen helt plötsligt var dom i Amsterdam i just den boken, kände igen mig SÅ mycket, och speciellt också då jag var in i huset där Anne Frank gömde sig då jag var där precis som dom! Så det var ganska coolt tycker jag! :-)

    SvaraRadera
  5. Det är roligt när man läser en bok och man känner igen platserna i boken.

    SvaraRadera
  6. Jag brukar reagera på konstiga saker i böcker översatta från engelska till svenska.

    SvaraRadera
  7. Ja, det är kul när det känns bekant. När jag vet hur det ser ut! Jag gillade när Helene Tursten lät sin karaktär Irene Huss flytta till en gata i Guldheden, där jag själv bodde två år av mitt liv som ung!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...