fredag 26 september 2014

Ett litet privat inlägg och varför jag inte ska till Bokmässan.

Hej på er. Det här blir ett ganska kort inlägg men jag tänkte bara skriva lite om varför det varit så dött på bloggen den senaste tiden.

Ni kanske har märkt att jag inte har uppdaterat något under veckan och även förra veckan var det ganska dåligt med inlägg. Förlåt. Anledningen till detta är att jag har mått ganska dåligt under september. Jag har varit väldigt nära att att gå in i väggen och bli deprimerad p.g.a mycket stress och så vidare. Jag kan inte säga så mycket mer egentligen, men jag vill att ni ska veta det och varför jag inte uppdaterat så mycket.

Sedan har vi det här med Bokmässan... och nej, jag ska inte dit i år heller. Det finns många anledningar till att jag aldrig varit där och varför jag inte kommer att åka i år heller, men den främsta är helt enkelt på att jag inte mår så bra just nu.

Jag skriver inte det här för att ni ska skriva att ni tycker synd om mig och sådär. Jag skriver det för att ni ska veta varför bloggen stått lite tom ibland och varför jag inte läst så mycket som jag brukar under september. Jag ville bara förklara situationen jag befinner mig i just nu. Däremot så får ni gärna kommentera med tips på andra uppiggande bokrelaterade aktiviteter som jag kan ta mig för nu i brist på bokmässan. Jag kan behöva något lite uppiggande mitt i allt deppigt och tråkigt som har varit.

Ta hand om er och ha så kul på bokmässan ni som ska dit.

(Jag ska försöka ta tag i bloggen och läsandet lite grann nu i helgen, så något inlägg kommer det säkert att bli.)

14 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra och ta hand om dig Nelly! Har inget boktips att komma med men jag skickar med en styrkekram, *Kram*

    SvaraRadera
  2. Jag vet att du inte vill att vi ska tycka synd om dig. Men det gör vi eller åtminstone jag. Det där med att gå in i väggen är inte bra. Jag har sett det hos mamma, min svärmor och min make i olika grad. Jag hoppas att du snart mår bättre.

    Då till lite boktips. Är du sugen på en läs-a-lot så kör Miranda (BooKss101) en tredje runda med #RYBSAT 1-8 oktober (https://www.youtube.com/watch?v=og5Q9bRzaM8&list=WL&index=1). om det känns för långt så är det en 24-timmars läs-a-lot (Dewey's 24 Hour Rad-a-Thon: https://www.youtube.com/watch?v=og5Q9bRzaM8&list=WL&index=1). Den går av stapeln 18 oktober. #ayearathon kör Stephen King-tema 6-12 oktober.

    Om du inte orkar med läs-a-loter så kan det ju vara kul att bara läsa en bok. Boktips i övrigt är jag inte så bra på. Jag har läs och håller fortfarande på att läsa "Sex tusen kalla" av James Ellroy den här månaden. Den är ju aslång (776 sidor).

    Men vill du ha något lite småkul och enkelt att läsa kan jag rekommendera den serien My Boyfriend Is a Monster.

    Ursäkta lång kommentar. Hoppas att du orkar läsa den. Krya på dig, tjejen och ta det lugnt. Bloggen och bokläsandet är inte det viktigaste. Det viktigaste är att minska stressen och att du mår bättre.

    SvaraRadera
  3. Jättetråkigt att du inte mår så bra. Men så brukar det vara med livet. Det går lite upp och ner. Man hade ju önskat att det alltid är upp, men så är det ju inte tyvärr.

    Jag är inte heller på bokmässan, men jag kikar så mycket som möjligt på UR play där de sänder live därifrån. De lägger också upp seminarier och dyl. så man kan se dem i efterhand.

    Ta hand om dig. Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Det är hemskt, när man känner att man är nära den där väggen. Jag har själv varit där, så jag kan tänka mig hur du mår! Hoppas du mår bättre snart och ta hand om dig!

    SvaraRadera
  5. Vi får hoppas att det vänder snart! :)

    SvaraRadera
  6. Stressa inte över bloggen, vi läsare finns kvar :)

    SvaraRadera
  7. ta den tid du behöver, Nelly <3 allt kommer bli bra det vet jag av egen erfarenhet! Skickar många björnkramar till dig :)

    SvaraRadera
  8. En massa styrkekramar till dig, Nelly!

    SvaraRadera
  9. Är inte heller på bokmässan så du är inte ensam! Ta hand om dig och passa på och gosa extra med din fina vovve�� djur har ofta en läkande effekt!!

    SvaraRadera
  10. Skickar en massa styrkekramar och hoppas det vänder för dig snart.

    SvaraRadera
  11. Hoppas du mår bättre snart! Kram

    SvaraRadera
  12. Pressa dig inte utan gör det som får dig att må bättre. Och om du misstänker att du har en klinisk depression eller om du får väldigt tunga tankar/impulser så sök hjälp! Hoppas du snart mår bra igen!

    SvaraRadera
  13. För det första, hoppas du mår bättre snart! För det andra, enligt mig missar du inte särskilt mycket genom att inte vara på Bokmässan (jag har varit där ett antal gånger, mest pga att jag bor i Göteborg och vi fått gå gratis med skolan osv.) men det mesta är samma varje år. Det låter som ett bättre val att stanna hemma och ta hand om dig själv istället! kram

    SvaraRadera
  14. Så tråkigt att läsa att du inte mår bra. Men säger som de andra. Känn ingen stress över bloggen. Hur roligt det än är att läsa dina inlägg är det viktigaste att du mår bra och känner att du vill skriva och läsa. Hoppas att det börjar kännas bättre snart. Att läsa kan ju ibland hjälpa att skingra tankarna, men det kan ju även ibland bara kännas mer stressande. Så man får göra det som känns bäst för stunden. Jag fortsätter troget att titta in regelbundet oavsett hur ofta dina inlägg kommer! Kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...