söndag 28 september 2014

Let's bring back Skräckläs 2014!

Nu börjar ju som ni säkert vet oktober närma sig och förra året vid den här tiden hade jag ju ett litet event här på bloggen som hette Skräckläs. Själv tyckte jag det var rätt kul så jag tänkte fråga er om ni är intresserade av att hänga på samma event i år? Tänkte köra två månader med start 1 oktober.

Ni som inte kommer ihåg vad eventet går ut på så är det väldigt kortfattat att man ska läsa så många rysare som möjligt under oktober och november. Vilka böcker man vill läsa väljer man helt själv, men det ska vara rysare. Sedan om det handlar om spöken, zombies eller vampyrer det är upp till var och en, det är alltså ett ganska brett tema. När man sedan har valt vilka böcker man vill läsa så får man gärna spela in en video och berätta vilka böcker man vill läsa samt använda taggen:

#skräckläs2014

på Twitter och Instagram om man vill skriva och lägga upp bilder på de böcker man läser där.

Här är videon från förra året där jag pratar lite mer om hur det går till:

http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2013/10/nytt-event.html


Hoppas att ni vill delta även i år och anmäl er i detta inlägg så jag vet ungefär hur många som har lust att delta.
:-)

22 kommentarer:

  1. Jag är gärna med igen! (; (: Stor kram och bokkärlek! ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill vara med igen Elina!

      Radera
  2. Det låter roligt, hade tänkt försöka läsa lite böcker ur den kategorin ändå när mörkret nu kommer tidigare och tidigare. Får se om jag kan hitta några böcker här hemma som passar in i genren rysare bara. Deltar via twitter/instagram i så fall.

    Mari G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det jag tänkte eftersom de flesta ändå vill läsa skräck så här års så varför inte göra det till en grej!?

      Radera
  3. Jag är med! Ska bli så kul :)

    SvaraRadera
  4. Jag är hemskt gärna med! Har ändå tänkt lägga en liten beställning på samma tema så passar ypperligt. :D

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul! Jag är absolut på igen =)

    SvaraRadera
  6. Åh vad roligt! Kommer ihåg att du hade det förra året men var inte med då. I år vill jag däremot gärna försöka vara med så mycket jag hinner. Har en del skräckisar som ligger och väntar på att bli lästa.
    Ska försöka skriva något om det på min nästan tomma blogg som aldrig uppdateras ;) Men annars blir det nog mest på instagram skulle jag tro.

    SvaraRadera
  7. Låter kul! Har redan börjat läsa lite på en skräckis och tänkte ladda upp med lite skräckisar nu i oktober ändå så jag är gärna på!! =D
    Det dyker nog upp ett inlägg snart med böckerna jag tänkt läsa =)

    SvaraRadera
  8. Jag vet inte om jag kommer att hinna med att läsa skräckböcker i år. Jag vill gärna, men jag har några andra utmaningar som går före.

    Detta är en halvanmälan till årets Skräckläs. Jag gillade det förra året.

    Jag har åtminstone skrivit ett litet inlägg om det hela:
    http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2014/09/lets-bring-back-skracklas-2014.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumma klipp-och-klistra-knapp som inte alltid tar. Nu ser jag att länken är till detta inlägg inte till mitt.

      Här är mitt inlägg:
      http://jenny.jennytranslation.com/2014/10/01/skracklas-2014/

      Radera
    2. Får väl se om du hinner då.

      Radera
  9. Hittar jag något skräckigt att läsa bland mina böcker så är jag också med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul. Hoppas du hittar nåt då.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...