lördag 27 september 2014

Recension: The Murder Complex av Lindsay Cummings

Canon EOS 700D


Titel: The Murder Complex
Författare: Lindsay Cummings
Serie: The Murder Complex #1
Förlag: Greenwillow Books
Utgivningsår: 2014
Språk: Engelska
Antal sidor: 398
Rec-ex: Nej

(Utläst den 30 augusti  2014)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
An action-packed, blood-soaked, futuristic debut thriller set in a world where the murder rate is higher than the birthrate. For fans of Moira Young’s Dust Lands series, La Femme Nikita, and the movie Hanna.

Meadow Woodson, a fifteen-year-old girl who has been trained by her father to fight, to kill, and to survive in any situation, lives with her family on a houseboat in Florida. The state is controlled by The Murder Complex, an organization that tracks the population with precision.

The plot starts to thicken when Meadow meets Zephyr James, who is—although he doesn’t know it—one of the MC’s programmed assassins. Is their meeting a coincidence? Destiny? Or part of a terrifying strategy? And will Zephyr keep Meadow from discovering the haunting truth about her family?

Action-packed, blood-soaked, and chilling, this is a dark and compelling debut novel by Lindsay Cummings.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 

Handling:

Varför har det tagit mig sån tid att skriva en recension på den här boken? Nu känns det som att jag glömt mycket av det som hände.

Men väldigt kortfattat kan jag säga att jag boken handlar om en värld där antalet mord är högre än antalet nya födslar.


Tempo/spänning:
En väldigt actionpackad bok med många cliffhangers.


Karaktärer:

Man får följa två karaktärer, Meadow och Zephyr. Meadow är en riktigt asskickade huvudkaraktär. Hon är inte rädd för någonting. Sedan har vi Zephyr som jobbar med att rensa gatorna från döda kroppar, men vad vi till en början inte vet är att Zephyr är en av The Murder Complex programmerade lönmördare. Dun dun Duuun. Nä, men jag gillar det.


Skrivsätt: 

Att jag är ett stort fan av Lindsay Cummings är väl ingen nyhet för er som har sett mina senaste Book Hauls. Jag visste dock inte riktigt vad jag skulle ha för förväntningar på den här boken. Men jag måste säga att jag gillar den värld Cummings har byggt upp och jag gillar Zephyr. Tycker verkligen om konceptet. Det är fartfyllt, actionpackat och ganska spännande. Är det den bästa bok jag har läst? Nej, det är det inte. Men jag tycker det är en väldigt lovande debut och jag ser verkligen fram emot att läsa fler böcker av den här författaren längre fram.


Sammanfattning och betyg:
En helt okej debut bok som jag gillade. Ser fram emot fortsättningen och fler böcker av Lindsay Cummings som för övrigt är otroligt trevlig. Förstår inte riktigt hur en sådan gullig tjej har skrivit en så blodig bok... hahaha.

Betyget blir fyra tassar.





1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...