fredag 10 oktober 2014

Bokbloggsjerka 10-13 oktober.

Dags för Jerkan igen. Denna vecka undrar Annika

Vilken är den mest komplexa fiktiva karaktären (på tv/bio eller i en bok) som du har träffat på?

Det här tyckte jag var en riktigt svår fråga. Först kunde jag faktiskt inte komma på en enda komplex fiktiv karaktär, men efter lite funderande så
slog det mig att Eleonor från Eleonor & Park ju är ganska komplex. Hon är ju inte direkt den där vanliga näst intill perfekta huvudkaraktären... hon har flaws och det är ju just det vi gillar med henne. Eller hur?



13 kommentarer:

  1. Denna har jag inte läst. Kanske hade frågan varit enklare att svara på om jag hade tänkt som du, en karaktär med fel och brister. Ibland gör man det svårare än det behöver vara :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju en så förbaskat bra bok dessutom!

    SvaraRadera
  3. Oj en bok man får lägga på inköpslistan kanske,

    SvaraRadera
  4. Fantastisk bok och vilken fin bild på Eleonor. Tyckte väldigt mycket om henne!

    SvaraRadera
  5. Henne känner jag inte, men gillar helt klart bilden.

    SvaraRadera
  6. Perfekta karaktärer är vansinnigt tråkiga

    SvaraRadera
  7. Den där boken ska jag verkligen läsa. Men listan är lång...

    SvaraRadera
  8. Den här boken har jag förstått att är bra.

    SvaraRadera
  9. Hört mycket gott om den boken. Fantastiskt bild! :)

    SvaraRadera
  10. En riktigt bra bok med härliga karaktärer :)

    SvaraRadera
  11. Henne har jag inte stiftat bekantskap med - än. Så många böcker som lockar till läsning!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...