fredag 10 oktober 2014

Bokbytescirkla i höst?

För länge, länge sedan så såg jag en så himla kul grej på en bokblogg. Kommer inte ihåg vilken, men det gick i alla fall ut på att man skulle byta böcker med varandra och det tyckte jag var en sådan himla mysig idé. Dock fick jag själv inte vara med då eftersom min blogg var helt nystartad.

I somras hade Anna på Readingthisworld samma grej, dock var jag inte med då heller. Men nu så är jag bara så extremt taggad på det här. Skulle vara så himla kul att vara med och få ett paket från en hemlig bokvän. Jag älskar ju min "vanliga" bokvän men det skulle vara fantastiskt spännande att få ett paket från en hemlig person. Har varit så deppig nu under september och oktober så att få ett spännande paket skulle betyda jättemycket, då jag själv älskar att skicka paket till andra och se deras glädje. Men det skulle vara ännu roligare om man fick ett själv också någon gång. Så då kom jag på att det här med en bokbytescirkel inte skulle vara så dumt.


Allmänna regler
Du måste ha en blogg som helt eller delvis handlar om ungdomsböcker.
- Du måste ha en postadress i Sverige dit paketet kan skickas.
- Anmäl dig genom att mejla namn, bloggadress och postadress till nellonsbokblogg@gmail.com


(Självklart får ingen reda på din adress förutom jag och din bokvän.)



Datum
- Sista anmälningsdag är den 18 okt.
- Innan den 20 okt får du adressen till din bokvän.
- Paketet ska skickas senast den 4 november.



Om paketet
- Allt ska packas i en påse av storleken M från posten (45:-).
- En ungdomsbok, aka YA, (pocket eller inbunden) som du tror passar mottagarens smak.
- Något ätbart som du tror att din bokvän tycker om.
- Något övrigt kul som din bokvän kan uppskatta. Förslag för att få igång inspirationen: anteckningsbok, bokmärke, en till bok, o.s.v.
- En lapp med en liten hälsning från dig till mottagaren med ledtråd om vem du är.



Hemlig bokvän
 - När du vet vem du ska skicka till går du in på personens blogg och skriver en anonym kommentar, en liten hälsning från dig och om du eventuellt har några frågor till din mottagare. Den du skickar till ska alltså inte veta vem du är!
 - I brevet som skickas med lämnar du några små ledtrådar till vem du är (jag kommer att göra en länklista på alla som är med efter den 18 okt) och så får du gissa vem som har skickat just ditt paket.




Övrigt
- Besök din bokväns blogg för att ta reda på personens boksmak. Ett tips kan vara att börja "stalka" de som anmäler sig på direkten för att vara väl förberedd när du sedan äntligen blir tilldelad din hemliga bokvän.


Hoppas att många anmäler sig nu. Jag är så peppad!!!! <3

11 kommentarer:

  1. Sånt här verkar så jäkla kul :D Jag kan vara med ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Elen. Skicka din adress till min mail. Nu har jag redan den men för att göra det lite enklare.

      Radera
  2. Svar
    1. Kul. Mejla din anmälan till bloggens mailadress.

      Radera
  3. Svar
    1. Ingen speciell så länge det är ok för dina föräldrar att du lämnar ut din adress.

      Radera
  4. Jag har mailat och anmält mig! Kul initiativ. :)

    SvaraRadera
  5. Jag är också med ;) Mailat och klart!

    SvaraRadera
  6. Åh, detta missade jag! Kanske det kommer fler tillfällen...? ;)
    Jag var med på något liknande för några år sedan hos bloggen "En bok om dagen". Riktigt kul! :)
    PS. Bli gärna med i min lilla utlottning av en pocketbok.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...