fredag 31 oktober 2014

Månadsrapport: oktober

Canon EOS 700D



Läst i oktober 2014;
 
083. Gatukatten Bob - James Bowen
082. Britt-Marie var här - Fredrik Backman
081. Chasing Brooklyn - Lisa Shroeder

080. Pettson tältar - Sven Nordqvist (bilderbok)
079. När Findus var liten och försvann - Sven Nordgvist (bilderbok)

078. Överenskommelser - Simona Ahrnstedt
077. Boken om Mademoisella Oiseau -  


Totalt lästa böcker:  7
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på svenska: 6

Bästa boken var: Åh, svårt den här månaden. Men jag skulle säga att det blir oavgjort mellan Gatukatten Bob och Överenskommelser. Gatukatten Bob berörde mig verkligen och jag älskade verkligen den. Så jag måste nog säga den, även om det är tight mellan den och Överenskommelser.

Sämsta boken var: Utan tvekan Chasing Brooklyn. Fastnade inte alls för den och fick verkligen tvinga mig själv att läsa klart den trots att det är en versbok som borde gått snabbt att läsa.

Månadens överraskning: Överenskommelser av Simona Ahrnstedt. Jag trodde ALDRIG att jag skulle tycka så mycket om den.

Månadens besvikelse: Chasing Brooklyn. Jag har tyckt mycket bättre om de två andra böckerna jag har läst av Lisa Schroeder.

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: Lässvackan fortsätter. Har varit sjukskriven större delen av den här månaden också så har varit/är i en ganska stor svacka överhuvudtaget. Men tycker att det har börjat kännas lite bättre nu sista veckan. Och börjar känna lite mer lässug. Så jag hoppas det vänder nu.
Planerar att läsa i november: Ska försöka att inte sätta upp så mycket mål eftersom jag just nu bara blir stressad då. Så jag tar dagen som den kommer och läser så mycket jag orkar. Men någon skräckläsbok bara MÅSTE jag ju hinna med.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Tv-serier och filmer:
Den här månaden har jag återupptäckt The Vampire Diaries. SÅÅÅ HIMLA BRA!!!!
Har också blivit lite Homeland. Några filmer har det inte blivit.

Har ni sett någon kul serie eller film den här månaden? Tipsa mig gärna.


6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag såg det när jag läste din recension. Skönt att jag inte är ensam i alla fall.

      Radera
  2. Jag gillade Chasing Brooklyn men det kanske också beror på att den är den enda boken av Lisa jag läst och den enda versboken..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs Far from you. Det är enligt mig den bästa!

      Radera
  3. Du ser ut att ha haft en mysig läsmånad. Själv hann jag inte med så många böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det ska jag väl inte säga. Inte mot vad jag brukar ha.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...