tisdag 21 oktober 2014

The Sisterhood of the World Bloggers Award.

Idag fick jag reda på att jag blivit nominerad av Pia till The Sisterhood av the World Bloggers award. TACK BÄSTA PIA! Det gjorde verkligen min dag. Tack! <3



Vad man nu ska göra är att:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor



Här är de frågor jag fick av Pia:
 
1. Vilken var den senaste boken du köpte?Sweet Peril av Wendy Higgins.


2. Hur lång är den längsta boken du har läst?

1001 sidor (Harry Potter och fenixordern) Det är en riktig tjockis!


3. Vad ska du göra ikväll? 

Sova!!!!


4. Favoritgenre? 

Feel-good! I alla fall just nu. Annars gillar jag contemporary och paranormal romance.


5. Ska du delta i NaNoWriMo i år? 

Nej, jag tror inte det. Men jag är sugen... dock tror jag att det kommer att bli lite för stressigt.

 

6. En bok du önskar dig i julklapp! 
Den här: https://www.goodreads.com/book/show/20309175-my-true-love-gave-to-me?ac=1
 


7. Beskriv din favoritbok med tre ord.

Vacker, sorglig, UNDERBAR (En man som heter Ove av Fredrik Backman)


8. Vilken bok vill du allra helst se som film/tv-serie adaption?
 

The Selection av Kiera Cass kanske.


9. Vilken bok läser du nu och vad tycker du om den hittills?

Jag läser just nu Britt-Marie var här av Fredrik Backman och jag gillar den väldigt mycket så här långt. Älskar Fredrik Backman!


10. Berätta om något du ser fram emot just nu!

Inget just nu. Jo... jul och snö.



Här kommer de 10 bloggar som jag nominerar!


Bokpotaten
I Elinas hylla
Vargnatts bokhylla
Elinas bokliv

Shitzo-Cookies bokblogg
Vettans böcker
Boklyckan
Zellys bokblogg
Page seventeen
Bookshelf


Och här är era frågor! Puss och kram!


1. Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?
2. Senaste bok du köpte?
3. Vad ska du göra i helgen?
4. Favoritförfattare?
5. Favorittv-serie?

6. Författardrömmar?
7. Vad är det bästa du vet?
8. Vilken bok läser du nu och vad tycker du om den hittills?
9. Senaste film du såg på bio och vad tyckte du om den?
 

10. Vilken bok skulle du rekommendera till alla att läsa?


10 kommentarer:

  1. Tusen tack snälla du! :) Mina svar kommer upp i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul!! :-) Ser fram emot dina svar.

      Radera
  2. Tusen tack Nelly :) mina svar kommer upp snarast :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag tackar så ödmjukast: http://ielinashylla.wordpress.com/2014/10/22/sisterhood-of-the-world-bloggers-award/! Jag har svarat på dina (och Vargnatts frågor)! Massa kärlek! <3

    SvaraRadera
  4. åååhhh så roligt!! Tack för taggen, jag ska göra den så fort jag hinner!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag svarat!! :D :D :D
      http://elinasbokliv.blogspot.se/2014/10/the-sisterhood-of-world-bloggers-award.html

      Radera
    2. Kul! :) Läste precis dina svar.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...