söndag 23 november 2014

Bokbloggsjerka 21-24 november

Dags för denna veckas långhelgsjerka. Denna vecka lyder frågan:



Varför läser du egentligen böcker?
Oj. Vilken fråga! Jag har läst så länge jag kan minnas. Har alltid älskat att läsa sedan jag först lärde mig hur. Kommer även ihåg hur pappa högläste Femböckerna och Lilla huset på prärien då jag var liten. Då jag själv kunde läsa blev det mycket plöjande av Vitnosböckerna och andra hästböcker då jag gick på lågstadiet, därefter blev det Tvillingarna på Sweet Valley High samt Kittyböckerna.
Numera älskar jag ju som ni alla vet YA och feelgood. Jag tror absolut att det handlar om någon slags verklighetsflykt. Jag älskar att fly från mitt eget många gånger halvtråkiga liv och läsa om något spännande i en bok istället. Speciellt härligt är det om man kanske känner sig lite nere och bara vill koppla bort allt för en stund.

Vad säger ni? Varför läser ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...