söndag 9 november 2014

En man som heter Ove.

Var bara tvungen att skriva av mig lite då det nu står klart att Rolf Lassgård ska spela Ove i filmatiseringen av En man som heter Ove.

Länk till artikeln här: http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/han-blir-vresige-ove/


Helt ärligt vet jag inte vad jag tycker om det här. Jag är ytterst tveksam till om jag kommer att se den här filmen. Jag respekterar och tycker om Rolf Lassgård som skådespelare men det var nog ingen som jag hade i tankarna som skulle passa i rollen. Så blev lite besviken där faktiskt. Men det kanske inte spelar någon roll eftersom jag ändå inte planerar att se filmen då jag tycker att den gör sig allra bäst i bokform. Jag har väldigt svårt att se att det skulle kunna bli en lyckad filmatisering då jag tror det kommer bli väldigt svårt att transformera Fredrik Backmans fantastiska språk till vita duken. Det är ju hans språk som är det allra bästa! Så nej, jag är kluven. Tror inte att jag kommer att vilja se den. Det skulle vara om den får jättebra recensioner kanske och att folk som läst boken gillar den. Då kanske, men absolut inte annars. Jag vill inte få en sån fantastisk läsupplevelse förstörd och därmed basta.

9 kommentarer:

  1. För mig är nog Rolf Lassgård motsatsen till Ove, jag blev jättebesviken.

    SvaraRadera
  2. Känns inte alls bra med Rolf som Ove. Gillar Rolf som skådespelare men som Ove känns det bara fel. Kommer nog se filmen trots detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte jag kommer att se den. Inte förrän jag hört lite utlåtanden i alla fall. Sedan får vi se.

      Radera
  3. Inget emot Rolf Lassgård men jag ser inte honom som Ove. Sedan håller jag med dig, tror det blir svårt att förmedla sådan fantastisk text som Backman skriver till film.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror det är nästan omöjligt.

      Radera
  4. Jag kan inte heller se Lassgård som Ove. Oerhörd besvikelse. Jag är som du Nelly , lite tveksam om jag alls skall se filmen. Vi får väl se hur det blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, han känns inte som en Ove. Tråkigt.

      Radera
  5. Håller faktiskt med dig där. Lassgård känns inte alls som den Ove jag hade föreställt mig. Dock är jag mer intresserad av föreställningen som Johan Rehborg ska sätta upp. Känns lite bättre i alla fall även jag också, precis som du säger, nog har svårt för att se att det ska bli bra på duken.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...