söndag 16 november 2014

The TBR-tag.

Hittade denna tagg någonstans. Jag kommer faktiskt inte ihåg vart, men den verkade rolig. Har inte blivit taggad men tänker att jag gärna gör den i alla fall så here we go.


1. Hur håller du reda på din att-läsa-hög?
Jag håller reda på det här hemma genom att ställa alla olästa böcker i en egen hylla. På så sätt vet jag lätt vilka jag ej läst ännu.

2. Består att-läsa-högen mest av fysiska böcker eller e-böcker?
Definitivt fysiska. Jag är inte så mycket för e-böcker även om jag äger en läsplatta och stundtals läser e-böcker också.

3. Hur bestämmer du vilken av böckerna i att-läsa-högen som du ska läsa härnäst?
Brukar ju ha lite teman på bloggen och då väljer jag helt enkelt de böcker jag äger som passar in i temat. Sedan har jag ju en hel del recensionsexemplar och de försöker jag ju alltid att prioritera.

4. En bok som har legat längst i att-läsa-högen.
Halo av Alexandra Adornetto.

5. En bok som du nyligen lade till i att-läsa-högen.
Sophies historia av Jojo Moyes.

6. En bok i som du har i att-läsa-högen enbart på grund av omslaget.
The Jewel av Amy Ewing.

7. En bok i att-läsa-högen som du aldrig tänker läsa.
Jag rensar alltid ur mina hyllor med jämna mellanrum så jag försöker att aldrig ha några böcker som jag inte vill läsa kvar. Då ger jag helt enkelt bort dem.

8. En bok som ännu inte är publicerad som ligger i att-läsa-högen och som du är upprymd över att få tag i.
My true love gave to me. Den SKA bli min före jul så är det bara.

9. En bok i att-läsa-högen som alla har rekommenderat.
Legend av Marie Lu kanske.

10. Antal böcker i att-läsa-högen.
Räknade nyss ena sidan av hyllan och där var det ca 70 böcker. Hjälp! Har nästan lika många på andra sidan så tippar på att det är ca 140 böcker totalt. Och fler lär det bli. Jo, jag vet. Jag har ett problem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...