tisdag 30 december 2014

4 x twitterrecensioner.

Här kommer lite twitterrecensioner. Har inte jättemycket att säga om någon av de här böckerna så ja, ni vet vad som gäller. Har ni några fler frågor om böckerna är det bara att fråga.


My true love gave to me – Stephanie Perkins m.fl.

(Utläst 29 december 2014)
“En novellsamling jag sett fram emot länge. Var ganska gott och blandat med kvalitén på de olika berättelserna dock. Men över lag blev jag lite besviken. Jag hade hoppats på en ny Let it snow, men var tyvärr bara några av novellerna jag föll för. Favoriten blev den som David Levithan skrivit.”
Betyg: 3/5 tassar







Sabrina the teenage witch: The magic within vol 2 – Tania del Rio

(Utläst 25 december 2014)
“Älskar den här serien. Hade svårt att lägga den ifrån mig. Så himla mysig. Dock höll jag på att irritera ihjäl mig på Harvey i början av boken. Jäkla loser! Inte mer än rätt av Sabrina och strunta i honom.”
Betyg: 5/5 tassar



 

Stjärna för en natt – Lisa Jewell

(Utläst 16 december 2014)
“Blev lite besviken på den här boken. Inte Jewells bästa. Men blir ändå en svag trea i betyg. Inget jag kommer att komma ihåg.”
Betyg: 3/5 tassar










Nick and Norah’s infinite playlist
- David Levithan & Rachel Cohn
(Utläst 30 december 2014)
“Försökte att läsa den här på svenska för nåt år sedan, men gav upp den då jag hatade översättningen. Nu gick det lite bättre. Hade lite svårt att komma in i den till en början, men tyckte att det tog sig mot mitten och jag gillade Mitt så kallade liv-referenserna. Älskar den serien! Blir en trea i betyg till Nick & Norah. Gillade den mot slutet, men att den kändes lite seg i början drar ner betyget.”
Betyg: 3/5 tassar












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...