onsdag 3 december 2014

The ultimate book tag.

Blev taggad av Kattugglan, så nu kör vi.

1. Do you get sick while reading in the car?
Nej. Har aldrig haft något problem med det. Jätteskönt!





2. Which author’s writing style is completely unique to you and why?
Meg Cabot! Älskar typ alla hennes böcker. Det är lättsamt och roligt. Älskar det.
 
  3. Harry Potter series or the Twilight Saga? Give 3 points to defend your answer. Harry Potter!
1. Jag kunde bara inte sluta läsa när jag väl börjat.
2. Bästa karaktärerna ever.
3. Den mest fantastiska värld jag någonsin läst om.



4. Do you carry a book bag? If so, what is in it (besides books…)?
Jag har alltid med mig min handväska och där i har jag alltid en bok. Förutom det, Lypsyl (jag är beroende), paraply, plånbok, mobil…
 
  5. Do you smell your books?
Nej, det gör jag faktiskt inte.


6. Books with or without little illustrations?
Utan tror jag.



7. What book did you love while reading but discovered later it wasn’t quality writing? Twilight.


8. Do you have any funny stories involving books from your childhood? Please share!
Ja. När jag tappade en av mina älskade tvillingböcker i en hink med målarfärg. Jag var väl typ 10 eller nåt sånt, miin storebror höll på att måla om trappan och jag satt typ på nedersta trappsteget och läste och på något sätt lyckades jag tappa boken jag läste i färghinken. Boken var ganska oläslig efter det. Den blev helt vit. HAHAHA!!!
 
 
9. What is the thinnest book on your shelf?
Någon av mellandelarna i Princess Diaries-serien.



10. What is the thickest book on your shelf? Harry Potter och Fenixordern.


11. Do you write as well as read? Do you see yourself in the future as being an author?
Nej. Men jag önskar att jag gjorde det.



12. When did you get into reading?
Från första stund jag lärde mig läsa.



13. What is your favorite classic book?
Vilhelm Mobergs Utvandrarna! Den är så bra!!!



14. In school was your best subject Language Arts/English?
Ja, både svenska och engelska var favoritämnen.



15. If you were given a book as a present that you had read before and hated… what would you do?
Jag skulle nog ha skänkt bort den. Faktiskt.
 
 
16. What is a lesser known series that you know of that is similar to Harry Potter or the Hunger Games?
Percy Jackson påminner om Harry Potter tycker jag.



17. What is a bad habit you always do (besides rambling) while blogging?
Hmmm… svår fråga. Jag vet faktiskt inte.



18. What is your favorite word?
Honeymoon. Det betyder honungsmåne. Det måste ju vara det gulligaste ever.
 
 
19. Are you a nerd, dork, or dweeb? Or all of the above?
Jag är en boknörd. Helt klart!
 
 
20. Vampires or Fairies? Why?
Vampyrer tror jag. Jag gillar att läsa om vampyrer.
 
 
21. Shapeshifters or Angels? Why?
Änglar.
  22. Spirits or Werewolves? Why?
Varulvar.



23. Zombies or vampires?
Vampyrer.


24. Love triangle or forbidden love?
Förbjuden kärlek tror jag. Är så trött på kärlekstrianglar. SUCK!



25. Lastly: Full on romance books or action-packed with a few love scenes mixed in?
Alternativ två. Jag gillar lite variation.

Jag taggar nog bara Elina att göra den här! Och tack till Kattugglan för taggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...