söndag 11 januari 2015

Ett lite random inlägg!

Okej, så det här blir ett ganska random inlägg. Har lite grejer jag skulle vilja kolla med er.



* Först så har vi en bok + en miniserie som jag upptäckte idag. Jag älskade ju Stolthet och fördom när jag var yngre och fick veta för flera år sedan att det kommit en fristående "fortsättning" som heter När döden kom till Pemberley. Då tänkte jag inte så mycket mer på det men nu när jag fick veta att det även blivit en miniserie så blev jag riktigt intresserad. Så nu är min fråga, är det någon som har läst boken eller sett serien? Jag är så nyfiken!!


* Sedan börjar jag få lite panik. Jag har bara en volym kvar i Sabrina the teenage witch och jag vågar inte läsa den för jag vet inte när nästa volym kommer ut. Jag hoppas verkligen att det kommer en ny volym och att den kommer snart. Är det någon mer som läser den här serien och vet något om detta? Jag hoppas att jag inte är ensam om att älska den här serien och att få lite panik vid tanken att det kanske inte kommer några fler böcker.

* Och jag vill också passa på att fråga om det är någon som har sista delen i De utvalda av Kristine Cashore och som kan tänka sig att göra sig av med den? Jag ska satsa på att skaffa hem hela serien igen då jag verkligen vill ge den en ny chans. Är så sugen på fantasy just nu. Kan tänka mig både att byta eller köpa till ett rimligt pris.

* Är lite sugen på att fixa något eget Harry Potter-event då #harryxmastoyou är över. Jag har ju fortfarande del 2-7 att läsa och skulle tycka det vore så mycket roligare om man kunde plöja alla böcker tillsammans. Är detta något ni är intresserade av? Och finns det någon som kan tänka sig att hjälpa mig att arrangera i så fall.

* Slutligen har jag en liten shout out till alla som anmälde intresse i det här inlägget. Var ju några som anmälde sig så nu är jag lite kluven med hur jag ska göra. Om vi ska göra en ny bokbytescirkel av det eller om jag bara ska välja någon av er att bli bokvän med. Men det känns ju lite taskigt mot alla andra som vill delta. Hur känner ni?



Blev ett väldigt random inlägg det här, men antar att jag bara hade ganska mycket jag ville skriva av mig om. Hoppas ni orkade läsa.



18 kommentarer:

  1. Ett Harry Potter-event lät ju himla roligt - säger jag som är en äkta Harrynörd. Skulle eventuellt kunna tänka mig att hjälpa till att arrangera - men det beror lite på när det skulle vara i sådana fall. Nu i februari ska jag ju ha en liten utmaning och tävling på bloggen så det känns som om det blir för mycket om det kommer då.

    SvaraRadera
  2. Jag fick den fina Harry Potter boxen som även du har här om dagen av min pappa. Har velat läsa om HP så länge så det är en utmanings om jag tänkte ha i år att läsa om alla böcker. Så jag skulle absolut vilja vara med på ett sådan event där vi läser hela serien :)

    SvaraRadera
  3. gärna en bokbytescirkel, det vore kul!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker det! :-) Får se om fler kan tänka sig det då så att vi blir ett gäng.

      Radera
  4. Harry Potter ska läsas om även här, det är fjärde boken som står på tur för min del. Anordnar gärna, men vet inte hur körigt det blir med skolan (slutar förste maj, så ev mkt att göra i april), men tidsinställda inlägg och sådant hinner man ju med ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. Men vore kul om det gick att anordna nåt då! Kanske en readalong eller så...

      Radera
  5. Håller också på med Sabrina-serien och har läst alla fyra delar som kommit ut. Har suttit och googlat runt för att försöka hitta om någon mer del är på väg ut, men det verkar inte så, inte inom den närmaste tiden i alla fall för jag har inte hittat någon info alls om det. Tycker det vore väldigt synd om det inte kommer något mer för jag älskar den serien också.

    Mari G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad ledsamt. Lite ledsen nu faktiskt. Men skönt att jag inte är ensam om att gilla den i alla fall.

      Radera
  6. Eftersom ingen ännu kommenterat Pemberley-serien så gör jag det eftersom jag såg den bara förra veckan. Jag tyckte den var helt okej. Inte samma klass som Stolthet och Fördom. Men väldigt roligt med en deckar-serie som utspelar sig i en redan välbekant miljö med välbekanta karaktärer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för din kommentar! Kul att du gillar den. Jag blev jättenyfiken. Har du läst boken också?

      Radera
    2. Du menar "När döden kom till Pemberley"? (För Stolthet och Fördom har jag läst) Nej, jag har inte gjort det. Men funderar på att göra det. För att se hur jag gillar den, jämfört med tv-serien.

      Radera
    3. Ja, jag menar När döden kom till Pemberley eftersom det var den serien vi pratade om.

      Radera
  7. Vad kul att du ger De utvalda - serien en till chans. Jag gillade verkligen den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det ska gå bättre denna gång. Fattade inte alls grejen med den förra gången.

      Radera
  8. Synd att du inte önskade de två första delarna i De utvalda-serien. Jag gillade nämligen inte serien och skulle vilja bli av med dessa två så de kan lämna plats åt två nya fantastiska böcker i bokhyllan ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah typiskt... har precis fått tag på dem. Har bara trean kvar.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...