fredag 16 januari 2015

Hokus pokus... Abracadabra... Wingardium Leviosa.

Bild från We heart it.

Okej... som jag skrev i det här inlägget så funderar jag på att dra igång någon typ av Harry Potter-readalong inom kort. Jag vet ju att många älskar att läsa om den här serien och då jag själv inte riktigt fick tiden att räcka till under december att hinna att läsa igenom hela serien, så tänkte jag att jag skulle ta och dra igång en ny read-a-long för oss svenska bokbloggare. Jag hoppas att det är fler som har lust att hänga på då jag sett att intresset finns.

Vad jag alltså tänkte göra är att dra igång ett litet event som jag valt att kalla #hokuspokus2015 vilket kommer att påminna väldigt mycket om mitt årliga skräckläs. Tanken är alltså att vi ska läsa så många Harry Potterböcker som möjligt och det under två månader. (Ja, jag tänkte köra två månader... för jag har upptäckt att en månad ofta blir lite tight.) Man kan ju även passa på att gå lite hardcore och även se filmerna. Det tänker jag göra. Man väljer själv hur många och vilka böcker ur serien man vill läsa. Tanken är bara att vi ska nörda ner oss rejält och sprida massa kärlek till Harry Potter på våra bloggar och på Instagram och Twitter.

Så när kör vi igång? Jo, detta evanemang kickar igång den 1 februari och pågår fram till den sista mars.


Var? Twitter + Instagram och på era bloggar.
Hashtagen är som jag nämnde ovan: #hokuspokus2015 så använd den så jag lätt kan hitta era inlägg. Spela gärna in en video där ni berättar vilka böcker ni kommer att läsa. Instagramma era favoritcitat eller favoritomslag osv. Var kreativa!

Så gör er klara, trolla fram böckerna och filmerna för den 1 februari kör vi!
Ni får gärna skriva i kommentarerna om ni har lust att hänga på och sprid även gärna detta så att vi kan bli ett gäng som kan Harry Potternörda tillsammans på olika sociala medier.

8 kommentarer:

  1. Woop jätteroligt ju! Är självklart på! :)

    SvaraRadera
  2. Åh så roligt :) är givetvis med :) som jag ser fram emot det :)

    SvaraRadera
  3. Jag vill också vara med. I och för sig lyssnade jag om på böckerna i slutet av i höstas, men det kanske är dags att läsa dem, vilket var ett tag sedan.

    SvaraRadera
  4. För mig som aldrig läst dem är det väl dags att få tummen ur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Förstår inte hur folk som inte har läst dem lyckats hålla sig.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...