lördag 3 januari 2015

Månadsrapport: december


Canon EOS 700D



Läst i
december 2014;
097. Nick and Norahs infinite playlist – David Levithan & Rachel Cohn
096. My true love gave to me – Stephanie Perkins m.fl.
095. Sabrina the teenage witch: The magic within vol 2 – Tania del Rio (seriealbum)
 
094. Gåvan – Cecelia Ahern
(Kaffe med rån – Catharina Ingelman-Sundberg) Gav upp
093. Stjärna för en natt - Lisa Jewell
092. Jane Eyre – Charlotte Brontë
091. Född fenomenal – Josephine Bornebusch



Totalt lästa böcker:  7  
Antal böcker lästa på engelska: 3
Antal böcker lästa på svenska: 4

Bästa boken var: Svårt den här månaden. Älskade Född fenomenal, Jane Eyre och Sabrina-mangan. Det får nog bli oavgjort mellan dem. 


Sämsta boken var: Kaffe med rån. Jag läste inte klart den. Men det var nog inte bokens fel egentligen utan mer mitt humör och vad jag var sugen på. Var inte sugen på den typen av bok just då. 


Månadens överraskning: Måste ju bli Jane Eyre. Gud vad bra den var!! Trodde aldrig att jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde.

Månadens besvikelse: Stjärna för en natt av Lisa Jewell. Tyvärr ingen av hennes bättre böcker. Har börjat tröttna på hennes böcker nu faktiskt. 


Böcker jag gav upp: Kaffe med rån.

Sammanfattning av månaden: Läste en hel del bra böcker under december. Dock har jag inte kommit ur min lässvacka ännu. Men jag tyckte verkligen om många av de böcker jag läste under månaden. 

Planerar att läsa i januari: Lite osäker på vad jag kommer att läsa i januari. Men som det ser ut nu kommer det att bli lite Harry Potter. Jag har även ett nytt tema som jag tänkte jag skulle kicka igång om någon vecka eller så. Vad det blir får ni se då. 



Tv-serier och filmer:
Under november och december har jag blivit helt såld på Svt flows serie: Gift vid första ögonkastet och följt det slaviskt under i alla fall hela december.



Några filmer har det inte blivit tyvärr.


Hur har er läsmånad sett ut?

6 kommentarer:

  1. Älskade också Född fenomenal - och måste ta tag i Jane Eyre snart då! I december läste jag de två vöcker som fick bli bäst 2014 - Outtalat och Mörk ängel. Älskar båda SÅ mycket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Outtalat vill jag verkligen läsa. Mörk ängel tyckte jag också mkt om när jag läste.

      Radera
  2. Kollade också på Gift vid första ögonkastet =)

    SvaraRadera
  3. Åh, Gift vid första ögonkastet, härlig serie, blev dock lite besviken när jag såg sista avsnittet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Blev också lite besviken.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...