torsdag 22 januari 2015

Ny bokbytescirkel!

Okej, så det verkar finnas ett intresse för en ny bokbytescirkel så då tycker jag att vi bestämmer att det blir det. Dock tänker jag mig en liten förändring i utförandet denna gång.
Förra gången var det nämligen ett jäkla jobb som jag även var tvungen att inkludera sambon i då bokkompisen skulle vara hemlig. Denna gång tänkte jag att vi skippar det momentet. Jag kan ju tänka mig att anordna det här igen som sagt, men då skulle jag vilja göra det under lite enklare former. Så vad jag tänkte man kan göra är att jag lottar fram vem som ska skicka till vem och så sammanställer jag en liten utskickslista här på bloggen. Sedan är det upp till alla själva att ta kontakt med den man ska skicka till och fråga om adress och ställa de frågor man behöver ställa för att få ihop ett så bra paket som möjligt.




Eftersom Alla Hjärtans Dag närmar sig så tänkte jag man kan ha ett litet kärleksfullt tema på utskicken och att paketen skickas ut i mitten på februari som ett liten Alla hjärtans Dag-present. Tror alla här skulle uppskatta en liten kärleksfull gåva från en bokvän...
Eller vad säger ni?

Det som ska finnas med i utskicken är:
1.) En bok
2.) Något bokigt. T.ex. en anteckningsbok, ett bokmärke, en extra bok, klistermärken. You name it!
3.) Något ätbart såsom choklad, klubbor, te etc.
4.) Ett kort (förslagsvis ett Alla hjärtans Dag-kort) med en liten hälsning.

Allt ska som vanligt paketeras och få plats i en grön påse stl M.

Jag tänkte att sista dagen att skicka ut paketen får bli tisdagen den 10 februari (så borde de hinna fram före den 14:e.)

Hur låter det här? Vilka är med! Jag vill att alla som visat intresse anmäler sig HÄR i de här kommentarerna, så att jag är helt säker på vilka som vill delta nu när ni vet hur och när och allt det där.

Puss och kram!


Uppdatering!
Kul att så många vill vara med. För enkelhetens skull så bromsar jag anmälan nu då jag hade tänkt mig ca 10 pers i bytet. Så ni som har anmält er hittills är ni som kommer att vara med.

18 kommentarer:

  1. Missade kommentera igår men jag är med:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att du vill vara med igen!!

      Radera
  2. Det var länge sedan jag var med på något sånt här, så jag är gärna med!

    SvaraRadera
  3. Jag är med, det ska bli roligt att prova på :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna vara med om det går! Hade missat detta helt,
    men det låter så kul så jag är gärna med.

    SvaraRadera
  5. Jag vill va med =) har inte varit med på nå sånt förut tror jag!

    SvaraRadera
  6. jag är med! :D ska bli kul att prova på detta! när man tar kontakt med personen man ska skicka till - ska man skicka varsin "önskelista" med böcker man vill ha eller ska man bara välja helt fritt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer komma en lite mer specifik checklista med frågor som man kan fråga den man ska skicka till.

      Radera
  7. Jag behöver nog något sådant här nu efter all stress och alla måsten i januari hittills! Räkna med mig också!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...