söndag 11 januari 2015

Recension: Gåvan av Cecelia Ahern

Canon EOS 700D


Titel: Gåvan
Författare: Cecelia Ahern
Förlag: Bazar förlag
Utgivningsår: 2011
Språk: Svenska
Antal sidor: 269
Rec-ex: Nej


(Utläst den 22 december 2014)

—————————————————————————————————————————-

Beskrivning från Goodreads:

Varje dag för Lou Suffern en kamp mot klockan. Han måste alltid vara på flera ställen samtidigt; han har knappt hunnit ut ur ett möte förrän han måste vara på ett annat. Han försummar sin fru, glömmer sin far sjuttioårsfest och har aldrig bytt en blöja på sin ettåriga son.

På väg till jobbet strax före jul träffar Lou den hemlösa Gabe. Lou blir nyfiken på honom och ser till att han får ett jobb på firmans postavdelning. Men snart börjar Lou ångra att han hjälpt Gabe. Hans blotta närvaro gör Lou illa till mods - och hur är det möjligt att Gabe lyckas vara på två ställen samtidigt?

Men Gabe har en gåva till Lou - en gåva som på något mystiskt vis kommer att förändra honom för all framtid.


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Jag har varit så sugen på att läsa någonting av den här författaren och då jag fick den här boken i ett bokvänspaket så valde jag att involvera den i mitt jultema under december.

Det här är en historia om att ta vara på det man har innan det är för sent. Och sånt älskar jag. Det här är feel-good när det är som allra bäst!


Tempo/spänning:
-

Karaktärer:
Till en början tyckte jag att Lou var en riktigt dryg jävel och väldigt självisk. En riktig skitstövel helt enkelt. Men i slutet... herregud vad jag grät.
Spoiler: Då bilolyckan hände... alltså jag visste inte vart jag skulle ta vägen och då han tack vare pillret lyckades dubblera sig så att han skulle kunna tala om för sin familj att han älskade dem. Jag blir helt tårögd bara jag tänker på det. Länge sedan jag grät så mycket till en bok.

Skrivsätt:

Tyckte det var lite förvirrande till en början innan jag förstod hur historierna hängde ihop. Det är nämligen lite varierande berättarröster etc. men jag ä
lskar Cecelia Ahern. Första boken jag läser av henne, men alltså jag MÅSTE läsa något mer A.S.A.P.

Sammanfattning och betyg:
Länge sedan jag blev så berörd av en bok. Det här är en solklar femma och den rekommenderas varmt. Ni som har läst något av Ahern får gärna dela med er av era favoriter av författaren. 




8 kommentarer:

  1. Vad kul att du gillade din första bok av henne! Jag älskar ju dom jag läst hittills :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul. Ska absolut läsa fler böcker av henne. Har ju två till henne.

      Radera
  2. Slutet alltså, jag grät så himla mycket! Har läst P.S Jag älskar dig också som är otroligt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Den har jag inte läst men jag har sett filmen för länge sedan.

      Radera
  3. Jag har bara läst "Love,Rosie" av henne men jag älskade den verkligen! Den är dessutom lite speciell då hela boken bara består utav e-mails, brev och lappar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag hemma. Är så nyfiken på den.

      Radera
  4. Det var inte en helt felvald julbok med andra ord? (; (: Tack för att du finns förresten!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...