söndag 18 januari 2015

Recension: Opal av Jennifer L. Armentrout

Canon EOS 700D


Titel: Opal
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux #3
Förlag: Entangled Teen
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 382
Rec-ex: Nej


(Utläst den 18 januari 2015)

—————————————————————————————————————————-

Beskrivning från Goodreads:

After everything, I’m no longer the same Katy. I’m different... And I’m not sure what that will mean in the end. When each step we take in discovering the truth puts us in the path of the secret organization responsible for torturing and testing hybrids, the more I realize there is no end to what I’m capable of. The death of someone close still lingers, help comes from the most unlikely source, and friends will become the deadliest of enemies, but we won’t turn back. Even if the outcome will shatter our worlds forever.

Together we’re stronger... and they know it.


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Gillar verkligen den här serien. Läste ju förra boken för ett tag sedan och gillade den. Gillar den här serien lite mer för varje bok och det är ju verkligen positivt. Dock hade jag lite svårt att komma in i den här handlingen igen då det var ganska länge sedan jag läste förra delen. Tog mig ca 100 sidor innan jag började komma ihåg vad som hänt i förra delen och varför jag gillade den så mycket.
Och jag bara måste kommentera slutet. Satt som på nålar! Hade tänkt att läsa något annat innan jag fortsatte med den här serien, men kunde bara inte. Var tvungen att plocka upp fyran på en gång för att jag inte kunde vänta med att läsa om hur det skulle gå. Så det säger väl lite om vad jag tyckte om den här boken.

Tempo/spänning:
Väldigt fast paced. Lite segt till en början men sedan blir det riktigt, riktigt spännande.

Karaktärer:
Åh, vad jag älskar att Katy är bokbloggare! (Spoiler:) Och ååååååh, älskade scenen när Daemon gav henne en Macbook Air. Hög igenkänningsfaktor, eftersom jag själv har en Macbook Air och älskar den så tyckte det var så klockrent att hon fick en också. Sedan älskar jag verkligen Daemon. Han är så himla härlig. Älskar honom och Katy tillsammans men börjar undra om det kommer att bli något triangeldrama med Katy/Daemon/Blake? Tyckte dock att det var lite tråkigt att Katy och Dee var ovänner större delen av den här boken. Gillar ju deras vänskap.

Skrivsätt:

Älskar verkligen den här serien. Börjar fundera på om jag kanske borde läsa något mer av Jennifer L. Armentrout. Vad tycker ni?

Sammanfattning och betyg:
Älskar verkligen den här serien!!! Den här boken slutade så himla spännande. Har redan satt igång med nästa del.

Betyget blir trots en lite långsam start en femma. För den här serien är verkligen läsvärd. Gillar du bladvändare så ska du absolut plocka upp den här serien.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...