söndag 22 februari 2015

Fairytale re-tellings!

Hallå där. Satt och funderade lite nu när jag upptäckt och blivit helt besatt av Land of stories att jag kanske ska försöka mig på att läsa lite fler böcker med sagotema. Förut har jag ju egentligen bara läst Cinder och Scarlet samt Sisters Red.





Vilka fairytale re-tellings har ni läst och tyckt varit bra?
Jag är bara inne i en sådan sjuk sagoperiod just nu. Vill bara ha mer, mer, mer!
                                                        Tipsa mig om era favoriter!




4 kommentarer:

  1. Jag skulle tipsa om "Beastly" av Alex Flinn (baserad på Skönheten och Odjuret). Väldigt lättläst och det är kul att man får läsa berättelsen från Odjurets perspektiv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det. Nä den har jag inte läst.

      Radera
  2. kan verkligen rekommendera The Goose girl av Shannon Hale som bygger på en mindre känd Grimm-saga. Jag blev väldigt imponerad av Hale, som skrivit många sagoinspirerade böcker!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...