lördag 28 februari 2015

Månadsrapport: Februari

Canon EOS 700D



Läst i februari 2015:
014. The sleeper and the spindle - Neil Gaiman
013. Champion - Marie Lu

012. Prodigy - Marie Lu
011. Legend - Marie Lu

010. Locke & Key vol 1 - Joe Hill, Gabriel Rodriguez (seriealbum)
009. The Land of stories: The Wishing Spell - Chris Colfer
008. Opposition - Jennifer L. Armentrout


Totalt lästa böcker:  7  
Antal böcker lästa på engelska: 4
Antal böcker lästa på svenska: 3

Bästa boken var:
Absolut The Wishing Spell av Chris Colfer. Men det vet ni ju redan. Åh, vad jag älskade den. Nu hoppas jag att jag snart ska få läsa andra delen!


Sämsta boken var: Faktiskt Locke & Key. Men den var egentligen heller inte dålig, Har inte läst någon direkt dålig bok den här månaden... Nu vet jag att många kommer tycka jag är konstig för att jag säger den, eftersom ALLA hyllar den... men nja jag blev inte såld. Men den var bra.

Månadens överraskning: Hela Legend-serien tror jag. Och att den blev bättre och bättre för varje bok. Det tyckte jag var kul.

Månadens besvikelse: Ja, det får väl bli Locke & Key här med. Blev lite besviken på den. Hade alldeles för höga förväntningar.

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: En bra läsmånad. Hade ju hyllvärmartema i.o.m Fantastiska berättelsers tävling. Jag läste totalt 7 böcker varav 5 var hyllvärmare. Vet inte riktigt vad det blev för poäng men ja, 5/7 i alla fall så det var ju helt okej. Med min Harry Potter-read-a-long gick det sämre. Inte en enda utläst HP-bok blev det under februari. Men jag håller faktiskt på i detta nu att läsa Harry Potter and the chamber of secrets så det är på G. Och har ju hela mars på mig så det ska nog gå bra.

Planerar att läsa i mars: Tänkte köra vidare på Harry Potter eftersom min hokuspokus-read-a-long pågår även under mars. Så blir inget annat spec tema utan tänker läsa lite vad jag känner för plus lite Harry Potter då. Bara för att göra det hela lite enklare.



Tv-serier och filmer:
Har inte sett något speciellt under februari. Har börjat titta på nya säsongen av Suits men det är väl typ det. Ja, några Glee-avsnitt har det väl blivit också.



Har ju hamnat i värsta sagoträsket på senaste tiden p.g.a LOS och hittade en riktig klassiker i Telias hyrbutik. Sedan såg jag ju även If I stay som jag har recenserat här.



Hur har er läsmånad sett ut?


6 kommentarer:

  1. Jag tyckte också att Legend-serien växte för varje bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur? Sista boken var riktigt bra.

      Radera
  2. Åh, Land of Stories verkar SÅ bra! Óch jag ser så mycket framemot att snart läsa Champion - tyckte Prodigy redan var helt fantastisk och om det blir ännu bättre måste det ju vara JÄTTEbra. I mars ska jag försöka läsa Harry Potter och den flammande bägaren, då jag läste trean i februari! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut att du ska göra. Serien blir bara bättre och bättre. Land of stories rockar!!! Fantastisk är den.

      Glöm inte att hashtaga hokuspokus2015 i alla sociala medier då du läser Harry Potter under mars. :-)

      Radera
  3. Åh så synd att du inte gillade Locke & Key, men ja förväntningar är farliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag skrev ju inte att jag inte gillade. Jag skrev att jag trodde jag skulle gilla mer...

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...