onsdag 4 februari 2015

Recension: Harry Potter and the sorcerer's stone av J.K. Rowling

Canon EOS 700D

OBS! Detta är en omläsning.


Titel: Harry Potter and the sorcerer's stone
Författare: J.K Rowling
Serie: Harry Potter #1
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 309
Rec-ex: Nej


(Utläst den 5 januari 2015)

—————————————————————————————————————————-  

Beskrivning från Goodreads:
Harry Potter has never played a sport while flying on a broomstick. He's never worn a Cloak of Invisibility, befriended a giant, or helped hatch a dragon. All Harry knows is a miserable life with the Dursleys, his horrible aunt and uncle, and their abominable son, Dudley. Harry's room is a tiny cupboard under the stairs, and he hasn't had a birthday party in ten years.

But all that is about to change when a mysterious letter arrives by owl messenger: a letter with an invitation to a wonderful place he never dreamed existed. There he finds not only friends, aerial sports, and magic around every corner, but a great destiny that's been waiting for him... if Harry can survive the encounter.

—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Jag har ju redan läst hela Harry Potterserien dock aldrig på engelska och nu när jag har köpt hem den otroligt snygga Harry Potterboxen från Scholastic så passar jag även på att läsa om alla böcker.

Jag tänker inte skriva om vad boken handlar om eftersom det bara skulle kännas fånigt då alla redan vet det. Men eftersom jag läste Harry Potter långt innan jag startade den här bokbloggen så känns det ändå som att jag vill skriva lite kommentarer kring omläsningen.

Det var otroligt mysigt att få återvända till Harry Potter-världen igen. Jag har ju bara läst böckerna en gång och det var ju ca 10 år sedan. Har så klart sett filmernas massor av fler gånger, men bara läst böckerna en gång så det var ju verkligen på tiden för en omläsning.

Första boken har ju alltid känts mest som en barnbok av de sju, men jag vet ju att det blir bättre.

Läste ju om denna under jullovet och absolut mysigast tycker jag det var att läsa om när Harry firade jul på Hogwarts.

Tempo/spänning:
Den första boken är så mysig och ja, det är Harry Potter...

Karaktärer:
Så himla härligt att få återvända till Harry, Ron och Hermione och de andra igen. I'm lovin' it.

Skrivsätt:

Inga kommentarer. ALLA VET hur fantastisk J.K Rowling är!!


Sammanfattning och betyg:
Helt underbart att få läsa om den här serien på engelska äntligen. Så härligt att få träffa alla fina karaktärer igen. Betyget blir självklart fem tassar och jag kommer inom kort att ta mig an andra delen i serien.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...