tisdag 10 februari 2015

The Wishing Spell: Read-a-long tillsammans med Vargnatts bokhylla (del 2)

Då var det dags för del två i mitt samarbete tillsammans med Vargnatts bokhylla. Här är alltså mina kommentarer kring del två av The wishing spell av Chris Colfer. Klicka här för att läsa vad jag tyckte om del 1.

Jag läser den inbundna utgåvan från Atom som är på 448 sidor. Detta andra inlägg kommer att behandla andra delen av boken, alltså sid. 150-296


Mina kommentarer:
Som jag skrev i mina kommentarer kring den första delen så älskar jag verkligen den här boken och det gör jag fortfarande.

Spoilers:
Andra delen börjar med att vi får reda på att tvillingarna inte är de enda som är ute efter föremålen för att kunna sig hem igen genom The wishing spell, utan onda häxan är ute efter samma föremål och tänker inte låta tvillingarna stå i vägen för sina planer. Uh-oh!

Tvillingarna fortsätter också sin jakt efter föremålen och råkar på diverse sagofigurer på sin väg, bl.a. Askungen, Jack och bönstjälken, Rödluvan och Guldlock. Vidare så träffar de på en fairy som de behöver en tår från till The wishing spell och de får följa med henne till en rättegång. Del två i boken slutar med att de träffar Törnrosa och förstår hur otroligt modig och stark hon egentligen var i sagan.

Övriga tankar:
+ Blev så stolt över Conner när han stod upp för fairyn på rättegången. Bra gjort!!

+ Så fint när de fick reda på att sagan om den gående fisken inte bara var något som deras pappa kommit på utan att det faktiskt var en riktig saga.

+ Hahaha, vad jag skrattade när man fick reda på att Guldlock och Jack är hemligt förälskade och Conner tyckte att det hela påminde om en såpopera. HAHAHA!!!


+ Intressant tanke att deras pappa och farmor kanske också har besökt Land of stories, det hade jag faktiskt inte tänkt på...


Håll även utkik hos Victoria nu under dagen för att läsa hennes tankar kring andra delen. Vi ses igen
till helgen då ska vi ha läst tredje och sista delen. 

1 kommentar:

  1. SV: Åh, det hade jag missat! Nu har jag nämnt dig i inlägget också, som sig bör :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...