måndag 2 februari 2015

Vårenkät.

Canon EOS 1100D

Jag har blivit taggad av Elina och Sandra att göra den här vårenkäten. Jag hade egentligen inte tänkt att göra den, men då jag ändå hade lite lust att blogga och inte visste vad jag skulle blogga om så valde jag att göra den ändå helt enkelt.



1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?
Okej, jag måste vara lite negativ här - sorry men alltså jag är ingen vårmänniska. Det är faktiskt den enda årstid jag inte gillar av den simpla anledning att jag oftast mår skit då p.g.a björkpollen. Men om jag ska försöka att var LITE positiv så säger jag snödroppar. Jag gillar faktiskt dem. 


2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?
Jag har inga speciella önskemål faktiskt, men jag hoppas på att kunna fynda nånting i alla fall. Tråkigt om man inte skulle hitta nånting alls då jag ju älskar bokrean. Men nej, ingen speciell titel så där.


3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter?
Oh ja... The royal wedding av Meg Cabot. Jag kan inte bärga mig!!!!!

4. Finns det någon författare du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok/ uppföljare i vår eller senare under året?
Alltså jag vet inte hur länge jag väntat på att Audrey Niffenegger ska släppa nåt nytt... nu vill jag verkligen ha en ny bok av henne! Har varit helt dödstyst efter Själens osaliga längtan. Snälla, släpp nåt nytt!!

5. Många tycker det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med t ex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt vårplagg?
Nej det kan jag inte påstå att jag är. Ja, men kanske en ny jacka... för jag är inte jättenöjd med någon av de jag redan har. 

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår, eller alternativt någon författare som för första gången översatts till svenska?
Har jättedålig koll på debutanter så tyvärr nej, jag vet inte.

7. Det kommer också många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?
Hmmm... jag måste nog vara lite tråkig här med och svara att jag inte vet. Jag gillar inbundet så nej inget speciella titlar här.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern!
Alltså jag älskar vintern. Jag älskar snö och det absolut bästa jag vet är att leka med min lilla hund i snön. Jag blir alltid så glad av snö, jag vet inte varför. Vi bor ju i lägenhet också så inte behöver man skotta heller. Jag älskar ett vitt snölandskap, det är så otroligt vackert! Så för mig får det gärna vara vinter ett tag till.


Jag väljer att inte tagga någon speciell då det känns som att de flesta redan har gjort den här och jag inte har en aning om vilka som inte har gjort den. Så nej, jag hoppar att tagga någon vidare men jag får tacka Elina och Sandra så mycket för taggen i alla fall. Tack, tack.

3 kommentarer:

  1. Jag gjorde nyss denna också. Kul att läsa dina svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Känns som alla gör den samtidigt haha

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...