torsdag 26 mars 2015

20 inte helt bokrelaterade frågor.

Hittade de här frågorna inne hos Vargnatt och tänkte att de kunde vara lite kul att besvara.


1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Då skulle jag välja att leva i The O.C. En av mina favoritserier ever. Kan se om dem avsnitten hur många gånger som helst. Jag skulle vilja leva i den serien och vara ihop med Seth Cohen. Lätt!

2. Vad ville du bli när du blev stor, när du var barn?
Jag hade nog inget drömyrke som barn. När jag blev äldre ville jag bli musikalartist. Men då var jag ju tonåring så jag vet inte...

3. Vilken är din favoritdoft?
Jag älskar doftjus. Speciellt från Yankee Candle och under vintern har jag älskat en doft som heter Snow in love. Men nu när det börjar bli vår behöver jag hitta en ny favorit. Några tips?

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Då skulle jag vilja ligga på Västkusten någonstans, typ Tylösand. Älskar Västkusten!


5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Jag skulle bara samla ihop alla jag älskar och bara vara tillsammans med dem. Laga en brakmiddag och bara umgås den sista tiden plus samla ihop alla hundar jag kan hitta och bara krama dem och vara tillsammans med alla människor och djur jag älskar.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Jag tror jag skulle vara lite mindre osäker och blyg.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?
Ingen aning. Jag får nog passa på den frågan. Verktyg är inte riktigt min grej.

8. Vad gör du om tio år?
Då hoppas jag att jag och min sambo har flyttat till vårt drömboende och gift oss samt har någon mer hund plus att jag fortfarande trivs med mitt jobb.

9. Vilken är din bästa danslåt?



10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?

Haha, ingen aning. Jag tycker inte det är så kul att sy. Gillar bättre att virka.

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
Absolut köpa ett hus. Utan tvekan. Vi har såna husdrömmar jag och min sambo. Vi skulle definitivt köpa ett hus. Och kanske resa till USA en sväng.

12. Vad tycker du om ordet hen?
Tycker det har blivit så tjatigt. Jag vet inte. Jag är ganska trött på diskussionen.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför?
En fiskrätt som jag och min sambo brukar göra. Den är superlätt, typ bara torskfilé, purjolök, senapspulver, grädde, salt och så in i ugnen. Riv lite morötter och koka ris and that's it. SUPERGOTT och asenkelt.

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?
Jag önskar på ett sätt att jag var vegetarian, för finns så mycket jag inte gillar med köttindustrin. Men känner att jag nog aldrig kommer att bli vegetarian eftersom jag aldrig skulle sluta vilja äta kött för att det typ är det bästa jag vet. Är inte tillräckligt insatt dock för att kunna uttala mig mer utförligt.

15. Är du beroende av något?
TE!!!

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?



Finns så mycket, men t.ex den här som var med på någon av mina första cd-skivor som jag fick som typ 11-12-åring... sedan har vi ju Aqua med Barbie Girl, alla Backstreet Boyslåtar, Spice Girls, och åååh Cotton Eye Joe med Rednex t.ex. Finns massor!!! Men det här var låtar vi 80-talister dansade till på mellanstadie- och högsstadie-discon.

17. Vad gör dig riktigt förbannad?
Det finns nog många saker, men det absolut värsta jag vet är djurplågeri. Hur folk med flit kan göra djur illa. Hur kan man vilja skada en liten hund eller katt eller annat djur med flit, medvetet? Alltså det kokar i mig bara vid tanken... djur är så försvarslösa. Alltså det gör ont i mig. Sedan är det nog inte så att jag blir förbannad, jag blir nog mer helt förtvivlad. Förbannad blir jag dock av svek. Det är hemskt. Om någon snackar skit bakom ryggen eller ljuger eller sviker mig på något sätt. Då blir jag rosenrasande, men även ledsen så klart.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?
Nä.

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Haha, jag gillar Folksams reklam. Den som gick för ett tag sedan med katter som hoppar fallskärm. SÅ SÖT!!

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Ja det är jag nog. Något så när. 




4 kommentarer:

  1. Jag älskar Dancing in the moonlight ! Försök att inte bli glad av den liksom <3

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du svarade på den :). Gillade också Folksams reklam :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...