fredag 13 mars 2015

Bokbloggsjerka 13-16 mars.

Det lider mot helg och det betyder ju som vanligt bokbloggsjerka! Denna vecka undrar Annika:

Hur hinner du läsa så många böcker?


Bra fråga. Jag brukar nog läsa ut 1-2 böcker i veckan. Ibland mer, ibland mindre. Beror på hur mycket jag har att göra på jobbet och hur mycket ork jag har när jag kommer hem. Men den mesta läsningen brukar jag göra på helgerna. Annars brukar jag tack vare lite resväg till och från jobbet lyckas få ett och annat läst på tunnelbanan. Men som sagt så är det på helgerna som jag läser som mest. Så himla härligt att bara ta det lugnt och ligga hemma och läsa och ta igen sig efter en slitsam vecka på jobbet.


Det var mitt svar, blev inte så jättelångt. När läser ni som mest och hur hinner ni med?

12 kommentarer:

  1. resväg är bra. åker man tåg måste man ju bara ha med sig en bok. man kan ju bli stående helt och hållet!

    SvaraRadera
  2. resan till och från jobbet är perfekt att använda till läsande.

    SvaraRadera
  3. Ja pendling är perfekt lässtid :)

    SvaraRadera
  4. Jag tittar aldrig på tv utan läser i stället! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Läsning är verkligen riktigt avkopplande. :)

    SvaraRadera
  6. Klart man måste läsa när man pendlar :)

    SvaraRadera
  7. Numera så läser jag nog också mest på helgerna. I alla fall lördagen :-)

    SvaraRadera
  8. Har nyss insett fördelarna med att lyssna på ljudbok. Finner fler tillfällen i vardagen som man kan kombinera med ljudbokslyssnandet, promenader, matlagning, städning, you name it!

    SvaraRadera
  9. Ja läsningen är verkligen ett bra sätt att koppla av.

    SvaraRadera
  10. När jag körde mycket bil i jobbet hade jag alltid en ljudbok på gång.

    SvaraRadera
  11. Jag tittar sällan på tv och läser nog mest på vardagarna.

    SvaraRadera
  12. efter en dag med surr och liv och rörelse på jobbet passar lästid på vardagskvällarna mig utmärkt. Är oftast då jag läser som mest. Helgerna brukar jag umgås mer med sambon än med böckerna för då har båda energin att lägga tid på den andre. En bra lösning för mig=)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...