söndag 29 mars 2015

Bokbloggsjerka 27-30 mars.

Dags för en ny Jerka och denna vecka undrar Annika:

Är det bara jag som kan bli ”sjukligt” förtjust i en karaktär i en bok eller på tv/film?

Eh, verkligen inte!!!
Det är du absolut inte ensam om. Dock vet jag inte varför men jag tenderar att bli så där obsessed i karaktärer främst från tv-serier eller filmer, inte så himla ofta i bokkaraktärer. Även om det så klart också händer då och då.
H
är är tre exempel på obsessions jag har/haft.

Först ut har vi ju Mia Thermopolis från The Princess Diaries. Det är dock nog inte någon nyhet för någon. Jag gillade filmerna men det var inte förrän jag plöjde serien som jag blev helt obsessed. Jag önskar så att Mia var min bästa kompis.


En person som kanske inte så många vet att jag haft en obsession i är Seth Cohen från The O.C. Var helt galen i den tv-serien när den gick och jag kan fortfarande än idag köra O.C-maraton. Älskade verkligen den serien.


Sist men absolut inte minst har vi ytterligare en karaktär som kanske ingen på den här bloggen vet hur GALEN jag var i. Och då menar jag helt crazy. Detta var nog min allra största obsession av dessa tre. Herregud. För er som inte vet vem det här är så är det Jack Twist från Brokeback Mountain. Jag gick och såg den här filmen på bio typ 5 gånger och efter det på dvd ca 20 gånger. Minst. Dock är det en film som jag behöver vara på ett speciellt humör för att orka med idag då jag alltid gråter floder då jag ser den.

Men i alla fall så blev jag så besatt av den här filmen och även av Jake Gyllenhaal så att jag var tvungen att skaffa hem alla filmer som han någonsin varit med i, och han är än idag min absoluta favoritskådis.

6 kommentarer:

  1. Jag blir sällan speciellt överförtjust i karaktärer på TV eller o böcker.

    SvaraRadera
  2. Det är definitivt lättare att bli fäst vid en karaktär i en TV-serie eller film. Jag tror det kan ha något att göra med skådespelaren... :)

    SvaraRadera
  3. Måste bara säga att jag håller med dig om så många saker i det här inlägget! Jag har också så mycket lättare för att bli förälskad i en karaktär i en TV-serie/film än vad jag har i karaktär från en bok. Ganska konstigt egentligen, men som Monika säger så kan det nog bero på skådespelaren :)

    Sedan vill jag också säga att jag håller med dig om Brokeback Mountain och Jack Twist! Älskar Jack Twist (och tycker så synd om honom för hur hans liv blev...)! Och jag håller garanterat med dig om att Brokeback är en sådan där film som man verkligen måste vara på ett speciellt humör för att se. Jag såg att den gick på TV igår, men kunde typ inte se den för jag hade inte förberett mig för all smärta. Det slutade med att jag tittade lite när det var reklam i det andra programmet jag tittade på, och bara de korta ögonblick jag såg gjorde väldigt ont i mig. Nej, om jag ska se den filmen måste jag typ förbereda mig mentalt en vecka innan, och sen är jag förstörd en vecka efter att jag har sett den, hahah^^

    SvaraRadera
  4. Jag har alla säsonger OC stående här hemma. Har inte ens blivit av att jag kikat på den. Är den sevärd?

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också det är lättare att falla snabbt för karaktärer på tv/film, bokkaraktärer tar ofta lite längre tid.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...