fredag 6 mars 2015

Bokbloggsjerka 6-9 mars.

Nu var det ju en hel evighet sedan jag deltog i jerkan senast så det kan väl vara på tiden nu. Vill ni läsa mer om vad är en Jerka är för någonting, klicka här.

Denna helgs fråga lyder så här.

Brukar du läsa dedikeringarna som brukar finnas i början eller slutet av böckerna? Vilken är i så fall den mest minnesvärda?

Jag brukar läsa dedikeringarna ibland... Ifall de inte är för långa, då brukar jag inte orka. Men jag hittade en supersöt dedikering i Hollow City av Ransom Riggs för ett tag sedan. Titta på den!!!




Awww, hur söt är inte den?
Jag älskar ju Ransom Riggs och Tahereh Mafi. <3 Jag önskar att jag och min sambo var författare vi med så att vi kunde dedikera böcker till varandra. Det är något väldigt romantiskt med det tycker jag.

Vad tycker ni?

8 kommentarer:

  1. Håller med om att det är romantiskt!

    SvaraRadera
  2. Många som dedicerar just till sin partner och det är ju fint :-)

    SvaraRadera
  3. Jag läser alltid dedikationer, men jag kommer aldrig ihåg dem :)

    SvaraRadera
  4. Du får börja dedicera andra saker då, typ mjölkpaketen eller skattedeklarationen? En kanske skulle börja med post-it-lappar typ "den här diskmaskinstömningen tillägnar jag min katt Sture", det skulle ju göra vardagen lite roligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahhahahaa, klockrent Sanna. Det måste jag göra.

      Radera
  5. Det är ju lite roligare att veta vem dediceringen är till, som i det här fallet. Men lite svårt ibland då man inte har någon aning om författarens partner!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...