lördag 14 mars 2015

Filmatisering: Fifty shades of Grey



Nu skrev jag och frågade i mitt förra inlägg om det var någon som ville läsa lite kommentarer kring filmatiseringen av Fifty shades of Grey... det var det ingen som ville lol, men jag tänkte att jag skriver ner en kort recension med lite tankar i alla fall. För att jag vill! My blog, my rules!

I veckan var jag och några kolleger och såg Fifty shades of Grey. Jag var faktiskt nyfiken på att se den efter att ha tagit mig igenom alla tre böckerna. Dock lite osäker på vad jag tyckte. Tyckte väl inte att det var det bästa jag har sett någonsin, men tyckte ändå att den var något bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Jag var även lite besviken på skådespelaren som spelar Mr. Grey... han var inte riktigt så som jag hade föreställt mig. Men annars tycker jag att filmen var helt okej faktiskt. Tyckte inte att den var jättebra, men heller inte jättedålig. Jag gillade scenen då de flög i helikoptern... det var superfint!! :-) Och soundtracket var bra!

Sedan hade de ju självklart hoppat över några scener och sådär, men så är det ju alltid i filmatiseringar. Svårt att få med allt. Dock tror jag att man uppskattar filmen mer om man har läst böckerna. Dock saknade jag Taylor. Hade velat se mer av honom, för han var ju en av mina favoriter i böckerna. Han var ju tyvärr knappt med i filmen.

Någon av er som har sett filmen och vad tyckte ni i så fall? Någon som vet när nästa film ska komma?

6 kommentarer:

  1. Jag har inte heller bestämt mig för vad jag tycker om filmen. Den var helt klart välgjord, hade bra soundtrack och den var bättre än vad jag trodde. Men det är himlasvårt att ge den ett slutgiltigt betyg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur? Det tycker jag med!

      Radera
    2. Jag hade gärna sett någon annan som Grey, men jag tror inte att han från SOA (som skulle spela honom från början) skulle passat så bra heller.

      Radera
    3. Nej han hade passat ännu sämre ju!

      Radera
  2. Svar
    1. Vad kul... ja, man hade ju ganska låga förväntningar. Iaf hade jag det.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...